billes-mamma

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Ulle - 21 december 2009 16:29

Ja den där bacillen jag har har nog satt sig på hjärnan ändå..... för när jag kom på dagis skulle det lilla trollet egentligen vara ledig idag men eftersom det är så underbara fröknar där fick jag självklart lämna henne där medans jag for till doktorn.


Åh iväg det bar i snöovädret , kaos kaos kaos  var det med bilarna inne i stan , långtradarna stod härsan och tvärsan lite här och där. Men fram kom i alla fall jag i tid. Men tror ni att jag var inbokad klockan 09 , nä inte då.... fick snällt sitta och vänta till klockan 10 innan jag kom in till en lite barsk läkare som frågade varför jag skulle dit??? Nja det var ju läkaren på akuten som sa....

-ja dom där på akuten ska inte säga så mycket dom tyckte han då    Men han tyckte nog att han måste ju undersöka mig när jag ändå var där.

Så det vart halsprov , bihålskoll med bedövning av halva näsan hmm märklig känsla och öronkoll + att gå på labb för blodprovtagning. Och det gick ju som förväntat omstick 2 ggr innan hon fick blod , trots att jag sa åt damen att ta den minsta lilla nål hon har eftersom jag har såna smala rullande vener.

Jag frågade sköterskan på öron om jag skulle komma tillbaka dit efter men hon sa nej. Så jag träffade pappa och for hem jag   vilket jag tydligen inte skulle göra   men vad var det jag sa i början min hjärna har nog oxå fått en släng av nån bacill   

Så nu har i alla fall läkaren ringt och var betydligt trevligare den här gången och skrattade och sa att först saknade han provsvaren MEN vart var patienten då...???? Jo hemma i godan ro så klart.


I alla fulla fall så var värderna på blodproven förhöjda så en bakterie infektion är det ju , kanske halsfluss som han tog prov på så han skrev nu ut ett recept som jag ska åka och lösa ut bara älsklingen kommer hem nån gång.

Det är bara hålla tummar att det hjälper nu då   


Tjingeling!!!

Av Ulle - 21 december 2009 06:48

tror jag aldrig jag varit förut...... Hela lördagen spendersdes i sängläge.

Halsen gör ont som f.. , huvudet spränger , nacken öm och stel och hög

feber    Ja det låter nästan som hjärnhinneinflammation men min mor ringde igår in på akuten och hörde vad dom tyckte...? Men jag fick en tid på öron klockan 09 nu idag på morgonen.

Natten har varit helt kass , isciaskryp i benen , halsen ännu värre och mitt stackars huvud som håller på att sprängas vid minsta lilla hostning. Aj aj gör såå ont i hela huvudet.

Jag som skulle göra såå mycket i helgen.... det ända jag fixade halvdant var att klä granen med barnen , så dom vart ju lite nöjd i alla fall   

Klockan 06 vart jag så glad när Tony klev upp och jag fick oxå inse att det var morgon. Har nu druckit 2 glas med hett honungsvatten , är ju så skönt för halsen även om det bara är för stunden.....


Nu ska jag snart väcka lilla grynet som ska få vara på dagis ett tag idag , hon var ju hemma hela förra veckan så det är nåt hon verkligen behöver nu: få leka med lite kompisar.


Åh det snöar och snöar och snöar , EN vit jul jo tack med råge måste man väl säga nu då.

Nä mera honungsvatten

Ha en bra dag...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards