billes-mamma

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Ulle - 3 december 2009 14:00

Idag känner jag mig helnöjd över mig själv    Jag har promenerat , städat ur billes gamla rum , putsat fönstret och bytt gardiner där inne , dammsugit och skurat i hela huset förutom källaren då   liiite svårt att skura heltäckningsmattor har även duschat och städat åt flygfäet vi har ärvt. Så nu kan även han fira jul... Nä blir nog ett antal städningar till där inne för honom innan han får sin julgran och klappar.


Sen for jag på Kvissle slängde tomglas och till tidningsinsamlingen sen en snabbis på ICA för inköp av grönsaker. Ha ha man kan ju tro att jag börjat ett nytt sunt liv , förutom rökningen då    som är min STOOORA last.


Nu ska jag mysa på lite med kaffe och lugnt i soffan innan båda barnen ska hämtas på skola och dagis.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 december 2009 10:42

Ja vilken start på morgonen man gjort idag..... skulle gå och väcka lilla trollet och hon tyckte mamma skulle bära henne till vardagsrummet. Sagt och gjort så lyfter jag upp henne och kommer med ena foten ut i hallen där det tydligen är snorhalt , så benet far iväg och vi far i golvet med en duns....   Och måste ju då säga att mitt lilla troll väger inte så lite , det är en lång och bastant tjej jag har... Så nu är man lite hallt och lytt med ett lätt svullet knä


Men nu är hon på dagis och jag har precis halltat runt på en promenad så nu väntar en efterlängtad frukost. Sen ska jag rensa ur det som ligger kvar inne på bille gamla rum som nu ska bli ett gästrum.

Och ta en sväng med snabeldraken innan golven ska få sig en omgång av skurmoppen.


Ja inte blir det väl nåt gjort när jag sitter här inte....   


Ha en bra dag


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards