billes-mamma

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Ulle - 22 december 2009 23:08

Ja ännu en dag har rullat förbi... nu mot kvällen kom febern tillbaka    så min älskling bäddade ner mig under filten på soffan och jag somnade tvärt ska jag säga. Eller så har jag kanske haft det hela dan men varit bättre klädd.

Och HAN den underbaraste make man kan få han städade och donade i huset så inte allt ska göras imorgon , han är bara för BÄST.

Nu senare drack jag en mugg glögg och sen te allt för att få bort min onda hals men den är fortfarade kvar   

Nu har alla nattat utom jag då men det blir inte så sent för mig heller , ska ju ut och shoppa i kaoset imorgon , men iår får jag ju sällskap i alla fall Tony ska följa med.


Så jag längtar tills imorgonkväll "Uppesittarkvällen" Och så är jag ledig denna natt , första på 4 år tror jag det är.

Då ska jag göra Janssons som inte vart gjord i helgen , jag ska koka skinkan , spela julmusik , spela bingolotto så klart. 1 gång om år gör jag det och det är just den här kvällen. OCH slå in en massa julklappar hihi det tycker jag är kul.


Men nu ska jag dricka lite honungsvatten mot min onda hals...


Tjingeling!!!

Av Ulle - 22 december 2009 09:31

Brr ja idag var det bitade ute.... och en annan som är sjuk är ju så duktig att komma ihåg att ta på sig långkalsonger innan man går ut   dum som man är.

Benen var som isbitar nu när jag kom hem igen efter att ha varit med bille på dagis. Hon var stennöjd för hon fick köra spark dit idag    Några barn var det där men dom har nog väldigt mysigt när det blir såna små grupper med mycket julpyssel och stök.


Idag ska jag försöka mig på att vila men det är ju ett problem bara .... jag kan ju inte ligga pga icshiasen    så jag vet inte riktigt hur man vilar då?


Nä lite honungsvatten väntar att få glida ner och värma upp min onda hals.


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 22 december 2009 06:59

   Helnöjd med årets gran.... :)

Av Ulle - 22 december 2009 06:40

Piggare än i helgen är jag , lite feber men absolut inte så hög , halsen tyvärr lika ond , huvudet känns oxå tyvärr fortfarande. Men det värsta är nog ischias-värken som jag fått sen jag legat så mycket....   Så nu är det pinschi och ligga. Imorse gav jag upp 05 och klev upp men hallååå!! det är ju inte jag det men vad f.. gör man.

Älsklingen vart ju glad när han klev upp klockan 06 i alla fall för då fick han ju kaffe innan det var dax för jobbet.


Idag var det riktigt bitit ute -20* så värmepumpen hade självklart stannat , så det var bara till att gå runt och slå på elementen istället. Och så tände jag massor av ljus   mysigt.

Crille ska väckas för sista skoldagen innan jullovet och bille ska på dagis och leka av sig lite idag.

Jag ska nog bara ta det lugnt , försöka vila lite kanske eftersom natten inte varit så bra.


Men ha det bäst alla därute i kylan....


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards