billes-mamma

Alla inlägg under februari 2010

Av Ulle - 3 februari 2010 11:00

Ja det har jag faktiskt börjat fundera på. Idag snöar det igen    jag orkar inte med mer snö nu... VILL INTE HA!!! Kan nån däruppe fatta det.

Tänk innan denna j*vla snö har försvunnit , då är vi ju ända in i midsommar eller dyl , å vilka vattenmassor som ska sjunka ner i jorden , blä nä bort med skiten NU!


Så ett varmt land som aldrig någonsin har snö skulle passa mig bra. Kanske? Ja egentligen varför inte. Måste kolla , att vara utomlands på vintrarna hemma på sommrarna. Skulle passa mig perfekt det.


Idag ska jag inte gå utanför dörren tror jag , jo till bilen kanske men det är allt annars får jag eksem av det vita därute.

Ska ringa en kompis och höra om hon och dottern är ledig för lite umgänge , Bille skulle gärna leka med någon idag.

Så vi får väl se vad som händer.


Ha det bäst

Av Ulle - 2 februari 2010 23:14

och nu är det kvällen...IGEN   f.. vad fort det går.

Varit hos en kompis och druckit kaffe och surrat bort 2 timmar ,alltid lika trevligt.

Nu sjunker graderna ute igen - 20 står det nu , kanske ska det sjunka liite mer vem vet. Har i alla fall varit ut och satt i motorvärmaren åt älsklingen på firmabilen så han kommer iväg på jobbet imorgon.

"Min" pärla får så snällt klara sig utan.... men hon startar som en klocka ändå , vilken fantastisk bil vi köpt   


Kände mig helnöjd idag när vi var på visit och nån som hon kände kom upp på deras gård med en STOOR släpvagn , åh vad händer...? Hmm dom fastnar så jag fick låna ut pärlan för att flytta åbäket på plats..... så kommer H in leende gud vilken skön bil ni har.. Hi hi det vet jag väl   .


Eftermiddagen har vi bara myst på , jag och bille. Tony kom hem och åt sen var det målning av tak hos svärmor för honom.

Crille åkte till slalombacken , vilket var en riktig oturskväll för vissa   

Systers jänta ramlade och kanske ett handledsbrott , 10 min före ramlade Crilles kamrat och gjorde illa axeln , ett ben hade gått sönder i axeln , AJ!

Tack å lov att min son stod upp på skidorna.

Hämtade honom och en bror åt han som ramla nu kl 21.

Så nu är det bara jag vaken som vanligt.


Ha en bra kväll och natt alla...  

Av Ulle - 2 februari 2010 10:49

ja idag har i alla fall kylan släppt lite grepp bara -9 grader men då snöar det istället   , våren känns väldigt långt borta tycker jag   

Idag är jag väldigt trögstartad , skulle kunna ligga i den varma sängen halva dan , men bara man fick lite kaffe så känns det bättre.


Magen har spökat 2 dar nu..... men förhoppningsvis mensvärk eller ägglossning

å inget annat invecklat.

Är väl snart dax för nya prover igen snart.   


Men Bille hon är pigg och alert som vanligt , barn-tv nu på morgonen men nu ska det degas med playdoo en stund.

Hade tänkt att åka och hälsa på en kompis sen och surra lite skit och dricka kaffe.

Ska bara mysa på lite till med lillgurkan.


Nä lite påtår sen ska det skapas med lera...   


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 1 februari 2010 07:26

Ja så var det gjort då.... helgen alltså    Men f.. vad kallt det är ute nu -25 grader   skulle vilja ha det lite varmare nu faktiskt. En 3-4 minus är lagomt vintertid tycker jag nog. Inte - 20 som vi haft i omgångar nu.

Nu när jag gick hem kändes det som det frös till is i näsan.


Spännande att se om volvon tänker starta idag? Ska ju skjussa crille till skolan , Tonys arb bil startade inte imorse så han fick sätta i motorvärmaren en stund.

Fattar inte varför han inte satt i den igår när det finns en , det är ju värre med våfflan som inte har nån. Skulle verkligen behöva sätta i en sån snarast möjligt.

För det är ju hela februari kvar å då brukar det ju komma en kallperiod varje år. Men som vanligt allt kostar ju en massa pengar   

Och dom behövs till nästa månad oxå då stora flickan fyller 18 år. Så vi får väl se hur det blir


Nä nu ska ska sonen väckas och få lite frukost i magen.

Sen ska jag få sova oxå inom en snart framtid.


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards