billes-mamma

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Ulle - 9 februari 2010 22:10

Ja idag vart man inplogad från alla håll och kanter....    väghyveln var här och gjorde fint och brett vilket var väldigt behövligt.

Men vår parkering kom jag inte in på.... vallen var lika hög som upp till fönstret på bildörren när jag hämtat Crille på skolan och skulle hämta trollet på dagis , så det var bara inse att jag skulle parkera hos mor och far.... när jag kom åter. Bille skulle vara med mamma en timme innan Tony kom hem för jag skulle ju börja klockan 15 efter nya schemat.

När jag kom hem till dom så höll traktorn på att röja undan snö vid deras  parkering. Ja ja vi stod där å vänta en stund.... smyger fram nosen på bilen mot korsningen... men va f.. då kom hyveln farande igen....    

-Luta dig bakåt och håll i dig gumman för nu blir det åka av!!!! Sen vae det full kareta ut på vägen och in på parkeringen. Sprang från bilen och in till mormor.


Men när jag då skulle skynda hem så var ju traktorn åter tillbaka för röjning efter hyveln så det var bara stå och vänta medans han tog bort dom värsta högarna innan jag kunde klättra över   min son stod på vår gård och fundera vad jag höll på med när jag sprang fram och tillbaka.

Fick ringa jobbet och säga att jag blir nog lite sen jag   


Tony är på väg i kojs , Crille har lagt sig och trollet sover sedan länge.

Inga flera prickar på henne ännu så det går kanske nån dag till innan eller så får hon inget....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 9 februari 2010 09:57

Imorse vaknade lilla gumman 06.30 , men nu börjar det bli morgonpiggt??? Men hon kröp ner brevid mig och somnade    gott om   

Klockan 08 ringde klockan och det var färdigsovet.

Åh tror man blir deprimerad när man tittar ut och det snöar IGEN!

Det var ju så underbart med soliga dagar och man hör hur det tinar från taken.... då går det ju åt rätt håll: VÅR!   

Frukost framför barn-tv sen iväg till dagis. När jag kommer dit ser jag en "prick" ovanför läppen??? Hmm kan det vara en vattenkoppa? Det går ju nämligen på dagis nu. Men jag sa åt dom att ringa om det dyker upp fler prickar.

Ja det vore väl lika bra att få det avklarat i och för sig.


Sen var det bara åka hem och skjussa Crille till skolan, han gillar Tisdagar han   sovmorgon vet ni det är ju toppen det.


Nu sitter jag och klurar på vad jag ska hitta på idag då innan jag ska börja jobba.

Lite kaffe och slappning först


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards