billes-mamma

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Ulle - 8 februari 2010 20:27

Ja man fick nåt gjort i alla fall idag    Promenaden jag försökte smita ifrån funkade i ca 5 min efter bloggandet , för då kom mor och far hit och drog med mig på en promenad. Och det var faktiskt skönt , sen drack vi kaffe ute på bron i solskenet.


Sen vart skottningen av boden även löst , min älskade son lyckades klättra upp från baksidan (lillapan)   och skottade av hela så jag slapp..... han ska få sig en peng när han kommer hem ikväll lillgurkan.

Så då var det problemet ur världen....skönt


Nu har jag skjussat Crille till slalombacken efter middagen och frostat av frysen ÄNTLIGEN!!!

Länge till nästa gång kanske igen då   om jag känner mig rätt.

Nu soffläge framför dumburken.


ha det bäst

Tjillevippen!!!

Av Ulle - 8 februari 2010 12:04

Herregud vad klockan går fort....

Ja lämnat på dagis har man gjort , sen skulle jag vara duktig å ta mig an taket på boden med all snö.

Man bör ju ha en stege för att komma upp , hmm undrar vart alla är ??? Jo själklart 1meter under all snö   inte vidare inteligent av oss att låta ALLA snöa över.

Men så kom jag på att en stege står ju på altanen , ja plumsa ner till ljumskarna innan man kom dit över huvudtaget sen så sitter den stegen fast i all snö   Ha plumsa tillbaka i all snö och inser att jag kommer inte upp på taket , vilken otur  va?? Hi hi.


Går hem till mor och far och dricker en kopp kaffe istället.

Sen hem igen för dammsugning och torka golven , nu var det gjort så en dusch och man är fräch igen.

Men vad ska jag göra nu då ? Ingen vän som ville bjuda på kaffe , alla BARA jobbar.

Klockan 14 ska jag hämta fislisa så jag skulle velat ha gjort nåt innan dess , men vad det blir får jag nog klura på.

*frosta frysen skulle behövas..... kanske ikväll?

*Städa garderober....? Nä usch så trist.

*Städa bland billes leksaker...? Nä det gör man ju ständigt.

*Promenera....? Ha ha nu kom latmasken fram   


Ja jag kan ju bara sitta och klura av tiden VAD jag skulle ha gjort innan jag hämtar henne   


Tjingeling!!!


Av Ulle - 8 februari 2010 07:38

Ja så var det åter en ny vecka då , bra! då närmar sig våren och sommaren   

Bille var morgonpigg idag , vaknade innan 07 självmant. Det händer inte varje dag....

Nu har vi redan fikat frukost , Crille har inte vaknat ännu.

Idag är det dagis som gäller för lilla damen , själv hoppas jag på strålande solsken. Jag ska ge mig upp på förrådstaket för skottning    sen anlitar jag morfar med snöslungan för att kasta iväg snön som hamnar på parkeringen.

Smart drag av mig , för det kommer att bli lite snö där.


Har även fundering att åka till en kompis och fika lite om hon är hemma och ledig vill säga.

Kanske försöka städa här hemma.... usch det lät ju heltrist det   men måste ju tyvärr göras antar jag.

Nä nu blir det påtår och bille ska spela lite på datorn innan dagisdags...


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards