billes-mamma

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Ulle - 3 september 2009 18:33

Ja då har han opererat fingrarna idag då.... senfästet i pekfingret var avkapat så det fick sys ihop , sen var senorna i 2 fingrar till skadade.

Så sjukskrivningstiden vart 2 månader :O Oj oj hur ske det gå med den energin i kroppen :P Absolut ansträngningsförbud med hö-hand i 2 mån.

-F.. måste nog lära mig snickra med vänster hand säger han nu :) Men sågen tar han nog inte i på länge.


Nu har han gått och vilat en stund , han sov inte så bra inatt :( mycket värk är det.

Hoppas han ska få sova bättre kommande natt.

Imorgon ska JAG packa allt som ska tas med upp till stugan i helgen , en massa lakan , handdukar som jag tvättat.

Båten skulle dras upp i helgen men jag vet inte hur det blir med det ;)

Ska nog åka och köpa ett el-spel som vi dra upp den med imorgon innan avfärd.


Nu ska jag natta en trött tjej som varit på dagis en heldag första dan sen förra veckan. Så hon är sååå trött.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 september 2009 10:56

Jag tycker inte jag kommer mig för någonting idag :(   ,kanske det beror på situationen som råder....???

Har  i alla fall varit upp på jobbet och pratat med chefen om att jag blir hemma även inatt.

Sen vart det kaffepaus hos mor och far...


Nu ska jag försöka ta mig i kragen och göra nån nytta här hemma , sen ska jag iväg på apoteket och hämta ut lite piller åt älsklingen min.

Handla lite på Ica som vanligt och fundera på när mannen ska hämtas från sjukhuset.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 september 2009 08:31

Ja då har man gjort sig ett ryck så här i arla morgontimman... :)

Upp 5.45 , hjälper mannen i duschen med den speciella svamp han ska tvätta sig med.

Kl:06.10 kommer ett litet troll upp.

Sätter på en panna kaffe.... mormor kommer och ska vara med barnen :)

Jag skjussar in Tony till sjukhuset för operation.

Sen hem och skjussa bille på dagis , crille har ont i halsen :(  idag så han blir hemma.


Nu har jag satt ner rumpan.... Mailat till crilles mentor , ringt försäkringskassan ang VAB hur man skriver nu.

Så nu kan jag ta tag i det jag tänker göra idag.... vad det nu blir ;)

Lite kaffe hos grannen först kanske....?


Ha det gott folk

Av Ulle - 3 september 2009 00:17

Ja då har man satt ner rumpan i soffan efter en kaotisk eftermiddag.... :(

Middag åts.... sen lastade vi av en fullastad släpvagn... ;)

När det var klart fortsätter Tony med räcket på bron.

Jag sitter inne och hör hur han sågar och donar , helt plötsligt tystnar sågen och startar lika fort igen..... F.. tänker jag nu gick det åt helvete :(

Åh mycket riktigt så hör jag Tony ULLEEEE!!!!!

-vad har hänt tror ni??? Jo cirkelsågen nöp och for bakåt..... över Tonys fingrar :(

Blodet rinner.... han stönar och ojar sig , tummtoppen av 3 till sågade ner till benet.

Lillgumman blir lite förskräckt av blodet som droppar. Jag ringer ambulans , Crille ringer efter mormor som kommer springande.

Tony får lägga sig på golvet på toaletten , jag sitter och trycker med en handduk i högläge.

-Varför händer allt mig säger älsklingen???

-Men vaddå det var ett ögonblicksverk. ;)

Morfar kommer springande med en påse med is med grannen deras i släptåg med mera is. Hittar tummtoppen och stoppar den i påsen.

Sen anländer ambulansen efter 17 långa minutrar och hämtar upp honom.

Jag får ringa på jobbet och säga att jag inte kommer inatt ;)


Mormor skurar blod frenetsikt på altanen , morfar och crille plockar undan alla verktyg , vad jag gjorde vet jag inte riktigt , var nog lite skärrad.

Crille och jag är tvugna att omstrukturera skivorna i källaren som vi bar in..... för dörren går inte att stänga :(

Sen vid 21.30 SMS ar han för hämtning. Crille följer med mig.

Men han ska tillbaka imorgonbitti 07.15 för OP av fingrarna , några senor som måste kollas upp.


Så nu tänker jag dunka huvudet i kudden några timmar... :)


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards