billes-mamma

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

dålig uppdatering ... ja jag vet

Av Ulle - 29 januari 2011 00:36

Sist jag bloggade var i Måndags tror jag det var.... tiden bara rusar fram.

Har jobbat dagpass sen dess Hoj! hoj! Upp i tidiga ottan , inte vant för mig men ändå ganska skönt. Har fått vara med i 3 dagar att få upp det lilla trollet i gryningen. Vilket inte är en dans på rosor varje gång hon väcks även hon.   

Men idag fick hon sovmorgon    ända till 07.30 då hon vaknade själv   


Sonen var hemma och sjuk Må och Tis men på Ons gick väckningen smärtfritt av honom oxå. Tors hann jag gå på jobbet innan han vaknat riktigt å det var ju synd , för det var morfarn som fick ta det tunga lasset.


Det har varit en bra vecka..... underbara arbetskamrater har man , och trevlig har jag varit varje em när jag kommit hem   


Såg fram emot en helg i stugan med madrass åkning och eld i kaminen nu MEN så klart skulle Bille börja krupphosta imorse så då var det bara till att ställa in planerna på det eftersom det är så rått i stugan att kruppen kommer som ett brev på posten då   

Andra helgen i rad stackars grannen får springa upp och ner för att slå av och på värmen. Nästa gång blir en helt barnfri helg så vi kommer iväg   

Förra helgen var det sonen som var sjuk.


Ikväll har jag och billen varit till T & A och kollat hur det vart i nya huset Fint som sjutton blev det och gott fika med trevlig pratstund även. Alldeles för sällan jag tar mig iväg och hälsar på nära och kära upptäcker jag mer och mer.

Måste bli bättre på det.

Tony gjorde kväll tidigt.... Han drar iväg till "Lagga" imorgonbitti för en skotertur med kompisar. Bra det!!! Oxå alldeles för sällan   


Jag har skjussat och hämtat sonen hos en kompis därav den sena timmen man är vaken.

Men det tycker jag är underbart..... Att han är med KOMPISAR är ju AO i tonåren.

Snart vankas det kudden för imorgon är en ny dag....


Ha det bäst


Tjillevippen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards