billes-mamma

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Ulle - 10 januari 2011 10:18

Så var det åter till vardagen igen då.... Jullovet är slut för denna gång bara att se fram emot sport och påsklov nu då.

Väckning av sonen gick relativt bra idag , han fick smaka på en ny variant.... vattenskvättning    Kanske nåt som blir en bra variant.

Billen var nästan mer svårväckt idag hon ,men till slut så gick det.

Hon är på dagis och Crillen på skolan. Bara jag och mig själv hemma nu då.


Helgen flytit på som vanligt , Fredagkväll var bara jag och Tony hemma. Hade ju tänkt en skotertur men jag ville inte köra i mörkret första turen OCH så har jag ju ingen hjälm , vilket är ett måste. Sen så var inte dom vi tänkt åka till så pigga , mannen i huset hade varit på plogning hela natten och dagen så han sov som en sten   

Lördagen klev Tony upp och gjorde sig klar för en längre skotertur med några grabbar -18 ute Brrr! Dom skulle ta en tur till Hassela. Jag sov ända till klockan 12 sen for jag och köpte present till älsklingen och handlade lite mat.

En sväng till farmorn med pappa , hennes kylskåpsdörr hade lossnat i överkant så pappa lagade det profisoriskt.

Hela dagen gick utan att Tony hörde av sig så jag skickade ett sms.... - Nä dom var inte framme än....  VA???!!! Det komiska var att grannen hade åkt efter dom och åkt DEN rätta vägen dit , så han hann både dit och hem på den tid dom körde nerfärden..... Snacka om att dom tog en omväg. Tankning och mat i magen innan dom vände hemåt. Å då börjar det så klart toksnöa ute , Hmmm inte alls bra skoterväder i mörker. Timmarna gick och alla började vi bli lite oroliga för vart dom tagit vägen , Pratade flera ggr med J:s tjej som oxå tyckte det blev lite olustigt med detta väder. Till slut klockan 20.00 kommer skotern dånande på vägen , Puh!!! Skönt att se.

En trött och ledbruten man , så det vart en tidig kväll 23.00 släcktes lyset.


Och det märktes ju på Söndagmorgon när jag klev upp kl 07.15 och var pigg vilket inte hör till nån vanlighet vill jag lova. Å vilket väderomslag vi har igår -18 idag +0.3 Ooops!!!

Och så funkade inte internet heller    Så det vart kaffe och Paradise hotel i soffan istället. Till slut fick jag igång surfen så då vart det betydligt trevligare   

Gjorde fika och bjöd födelsedagsbarnet (maken) på fika på säng och presenten så klart.

Ut och skotta tösnö med familjen och bygga snögubbe med billen , sen lunch.

Var och hämtade hem sonen från pappan innan matdags.

Middag vart vi bli bjudna på av mamma och pappa , inte helt fel. En tårta bakades och togs med så klart.

Sen tv innan natt.


Har inga speciella planer på dagen , inatt är det jobb som gäller

Ha det bäst


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards