billes-mamma

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Ulle - 5 januari 2011 15:33

Ja inte vart det nån långsovning idag inte.... klockan 13 slog jag upp mina blå och kunde inte somna om. Gick istället och väckte sonen som fortfarande trynade sött   

En dusch och en panna kaffe kan göra underverk när man är lite sleten.

Bille är hos farmor hon har sovit där inatt som va så jag behöver inte tänka på nån hämtning på dagis , skönt.

Istället klädde vi på oss jag och sonen för att gå ut och skotta , har väl kommit en 5 cm i alla fall.


Jag skottade det mesta , han sopade av skotern och drog igång den   Tog ett litet varv , sen står jag vid brevlådorna och ser hur han siktar in sig på snövallen brevid parkeringen för att få skotern åt rätt håll , å jag tänkte:: NEJ NEJ NEJ!!! det kommer aldrig gå..... Och mycket riktigt efter 3 meter satt han där i uppförsbacke   Hmm bara till att ge honom spaden så han kunde skotta runt omkring   

Å vips så gick det bättre efter ett x-antal spadtag , inte av mig det där fick han nog göra själv...  

-Ja men du vet ju hur det går i djupsnö sa jag.... -Ja men jag trodde att kanske det går. Undrar hur många gånger han sitter där innan han lärt sig. Hihi


Nä fundera på nån middag kanske sen är det en natt kvar innan 4 dagars ledigt , Lovley


Ha det bäst


Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 januari 2011 07:16

Igår kväll fick man en liten udda start på jobbet   När jag kommer gående mot jobbet ser jag bara mörker , å då menar jag mörker   Hela boendet är mörklagt.... ser ficklampsljus lite här och där i stora korridoren och i fönstren på avdelningarna.

Som tur var så funkade kortläsaren i entren i alla fall. Där står en man från kommunjouren och vill in. Dom visste inte vad eller vart felet satt så när det skulle komma tillbaka trodde han vid 23-tiden .


Kommer in på avd där nödbelysningen i korridoren är enda skenet förutom alla stearinljus som dom tänt i kök och dagrum.

Allt var i alla fall lugnt på avd och dom låg snällt i sina sängar dom flesta , konstigt med ett becksvart rum som alla hade för där finns ingen nödbelysning.

Vart beslutat att en av kvällspersonalen skulle stanna en tag , ytterdörrarna var nämligen olåsta och inga larm what so ever funkade ju.


Satt en stund och surra över en kopp kaffe då plötsligt det blir becksvart även i korridoren , jaha då slocknade nödbelysningen.....  För den går ju på batteri.

Mycket märkligt att ett så stort boende som detta är inte har ett reservagregat i källaren.

Började bli lite smått kallt inne på rummen nu , men går ca 1.5 timme 22.30 så tänds varenda lampa i kåken.

Skynda skynda in på rummen och släcka deras så dom inte vaknar abrupt.


Men natten vart lugn och dom sov gott allihopa så nu är det min tur att nanna kudden minsann   


Sov gott


Tjing Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards