billes-mamma

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Ulle - 30 augusti 2009 13:45

Ja då var man uppe igen då.... :) Var en timme sen drygt , främmande dök upp som det var länge sen man såg. Trevligt trevligt.

Bille ligger nu på soffan och kollar barn-tv inge pigg nu heller :( fortfarande feber. Det vore kanske bra om hon kunde försöka ligga still och vila , det brukar ju vara bra när man har feber :)


Idag har Crille önskat sig lövbiff till middag , ska åka över på ica för handling så jag får väl se om det finns nåt sånt.

Tony klipper gräset , kanske det blir en sväng till innan hösten gör sin entré och gräsklipparen går i vintervila ;)

Det är ju snart dags för det. Höst alltså , Men jag tycker vissa mornar när man cyklar hem att det är riktig höstluft ute.


Men även hösten har sin charm tycker jag , helst uppe i stugan är det ljuvligt att vara fina höstdagar. Man får gå in på em och tända brasorna i båda kaminerna , sätta sig i soffan med ett glas vin och njuta av tystnaden och lugnet :)


Nu ska jag ta en påtår på kaffet innan ica kallar.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 30 augusti 2009 06:07

Ja då har man snart gjort ett arb. pass igen då.

Igår vart det ingen bloggning alls... Var helt väck hela dan :( Sovit jättedåligt och vaknade 12.15

Sen satt jag mest i soffan hela dan och önskade att jag sovit hela dan istället.


Bille hostade illa där på morgonen när jag kom hem , men sen var hostan ok under dan men feber och snorig som bara den var hon.

-Jag vill ha nån och leka med , tjatade hon om hela dan. Damen som inte blir knäckt av feber :(

Men när jag gick på jobbet var hon fortfarande vaken.

Tony blir nog hemma med henne på Måndag antar jag , för en feberfri dag måste hon ju få ha , och på Tisdag och Onsdag är hon och jag ju lediga.

Sen får vi väl hoppas att hon är pigg :)


Inatt har det oxå varit relativt lugnt måste jag erkänna , det är på morgonsidan det börjas bäras sängkläder in på andra rum , dom ska lägga sig i andra sängar trots att det ligger människor där , svär hyttar och skriker....

Åh ibland blir man sååå trött den tiden på dygnet när det ska bråkas och och hålla på.

Nu är det en natt kvar sen får jag göra helg ;)


Ha en trevlig Söndag alla

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards