billes-mamma

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ulle - 4 oktober 2009 15:46

Ja då var det Söndag igen då.... Idag har det inte hänt allt för mycket i detta hus.

Sov till 13.15 sen dök farmor upp på kaffevisit , Tony och Bille kom hem. Hade varit på besök hos några vänner , så bille hade fått leka med en kompis hon gillar skarpt.


Nu inväntas sonen hem från sin pappa , men när han kommer har jag inte riktig koll på. Sms:a honom förut men inget svar har kommit åter.

Bille gick upp till mormor och morfar en sväng , Tony vilar på soffan just nu. Själv slötittar jag på tv.


Nu är det en natt kvar sen har man gjort den här helgen , skönt. Längtar till nästa helg nu , för då är det stugandax och det ska bli sååå mysigt att få komma dit. Frisk luft , tystnaden , elda brasa både inne och ute. Och sen lite arbete så klart.... vattnet ska tas upp , båten ska upp , frysen ska tömmas. Men inga julgardiner den här gången som jag gjorde ifjol Skrattande dåre vart man kallad av alla då.


Middag idag vart enkel.... älskade svärmor kom med färdig stek.... bara koka potatis sen är det klart. Tack så hemskt mycket , du är en ängel.

Nä lite kaffe kanske....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 3 oktober 2009 22:30

är man igen då.... Rynkar på näsan

Har gjort ett ryck nu med: skala potatisen , tvättstugan , laddat kaffepannan , hämtat in varor och diskat en par eländiga cantiner Skrikandes Det bränner fast som f.. i dom.

Men nu är allt det trista gjort så nu återstår att se om dom tänker sova för ovanlighetens skull , vilket jag inte tror på.... en av männen har varit vaken i 5 dygn så ni kan ju förstå vilket solskenhumör han har.... Obestämd eller hur var det..??

Möblerar på sitt rum så imorse hade dom haft lite jobbigt med att städa ihop där inne.


Men nu ska jag gå in till min arbetskamrat och se om hon har nåt kaffe och bjuda på , och surra bort en stund medans det är lugnt och tyst här inne.

Så sov gott alla ni där ute...


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 3 oktober 2009 15:16

Ja Lördag är det idag då.... men för min del hade det lika gärna kunnat vara Måndag eftersom jag ändå ska jobba 2 nätter till.

Har precis varit på kära ICA för lite inhandling till middagen som idag blir grillat. Sen ska grillen få gå i vintervila här hemma.... uppe i stugan blir det nån gång till , ska ju dit nästa helg och göra höst.

När jag vaknade var Tony och Bille och köpte skor med den bästa farmorn som finns.. Tack tack snälla!!


Haft främmande idag av Tonys arbetskamrat med fru , lite fika och en massa surr. Dom lyckostarna ska åka till Dominikanska republiken i slutet av oktober..... härligt värre. Nu vart man avis som få... vill oxå åka igen NU

Men man får snällt vänja sig vid svenska vintern som är på intåg , kanske den ska visa sig med snö inatt om vädergubbarna på tv:n har rätt. Vilket alltid är kul att se för på senare tid har dom mer fel än rätt tycker jag.

Men inatt var det kyligt....-6 grader när jag kom hem imorse. Men då fick jag ju krypa ner i en varm säng så det gjorde inte så mycket.


Min pappa har varit här och dragit lite el ute i boden så man ser når där ute i vintermörkret , Han är enastående bra att ha vill jag lovaGlad Tack tack även till honom. Men det är den bästa pappa man kan ha Flört

Men vi måste försöka ta oss i kragen och åka och köpa utelampor till altanen innan vintern oxå , så han kan koppla in dom.


Nu har Tony hämtat Angelica som ska vara här inatt , henne ser vi inte så ofta nu för tiden... Ni vet 18-åringar hur dom är....


Nu ska jag dricka lite kaffe och bara vara....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 2 oktober 2009 08:13

Ja godmorgon på er alla.... ännu en fin höstdag verkar det bli idag. Det är skönt att se solen.

Nu skulle jag kunna tänka mig att åka till Turkiet igen.... vill ha värme...

Men det är nog bara att härda ut kylan som komma skall och all snö som kommer att komma.

Till alla barns förtjusning så klart..

Igår och idag var gräsmattan vit av frost så man vet ju åt vilket håll det går..


Idag var hon morgonpigg lilla gumman , innan halv 8 var hon uppe och tyckte det var morgon Rynkar på näsan

Jag väljer alltid fel dag till sovmorgon egentligen..... för det är väl idag jag skulle behöva sova eftersom

jag ska jobba inatt. Nä då tog jag den igår , dumsnöre som man är Flört

Ska ju lämna bille på dagis nu klockan 09 så sen kan jag ju vila en stund till... men som vanligt lär det inte

bli så alls.

Då kommer man på allt som ska göras.....hänga tvätt , plocka disk , dammsuga m.m som alltid vill säga.


Nä nu ska jag dricka lite påtår och läsa tidnigen...


Tjingeling!!

Av Ulle - 1 oktober 2009 14:33

Ja idag tog jag mig en riktig sovmorgon.... ända till klockan 11.20 sååå skönt.

Sen fick jag i mig lite frukost. innan vi klädde på oss och gick ut i det fina höstvädret som råder idag.


Lite arbete vart jag satt i. Fick sätta på ett däck på apambulansen , grannen ville ha tillbaka sin pallbock som vi lånat. Ja det var bara till att hugga i eftersom älsklingen inte kan göra sånt nu då. Sen plockade vi bort studsmattan , täckte utemöbeln på altanen , plockade ihop alla leksaker som var i sandlådan.

Sen staplade jag om alla brädor som ska vara till altanräcket , pust vad jag kände mig duktig senFlört


Var även in till grannen och fick oss lite kaffe Glad gott , Tack tack kära L & K

Bille leker nu med grannflickan.

Ska nog ta och tvätta lite nu kanske försöka städa lite i kaoset i källaren , mindre kul arbete vill jag lovaRynkar på näsan

Men det ska ju göras.

Nä till slaveriet bara....


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards