billes-mamma

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Ulle - 6 oktober 2009 18:28

Ja nu så var det klart.... min ängelmekaniker kunde verkligen trolla.... så i soptunnan hamnade dessa låsbultar. For sen hem och bytte däcken i flygande fart. Sen vart det pannkaksstekning för hela slanten. Innan svärmor dök upp med sin bil och ville ha sina vinterdäck ditsatt. Den här gången vart jag avlöst av sonen som fixade det. Jag behövde bara lossa muttrarna åt honom så fixade han resten. Tjänade en slant kan jag tro.


Nu är det rast vila resten av kvällen....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 6 oktober 2009 15:03

Åh vad frustrerad jag blir på mig själv..... nu har man lyckats med någonting väldigt obra...Rynkar på näsan

Tanken var ju väldigt bra och allt... Skulle vara ute i tid i år med att lägga om till vinterdäck. Slippa stå i snöyran och byta som man brukar lyckas med ibland.

Det är ju mitt jobb det nu eftersom Tony är skadad.... Ja ut det bar... hela familjen följde med. Bar ut alla däck ur boden , sen skulle jag lossa första däcket. Allt gick finfint tills jag kom till låsmuttern , då gick det åt helv... rent ut sagt. Jag lyckas dra sönder hylsan så klart Rynkar på näsan , det var inte alls bra informerade min älskade make mig. För varje bil har en personlig hylsa , typ som en husnyckel. F.. vad klantigt av lilla mig. Jaha vad gör man nu då??? Jag ringde min ängelmekaniker och frågade om han kan trolla bort mitt problem , och har jag tur så kan han få loss muttrarna på alla 4 däck sen ska dom inte tillbaka säger Tony. Han hade ändå tänkt att ta bort dom.

Så nu väntar jag bara på att klockan ska rulla på så jag kan åka till mekanikern.

Fortsättning följer.....

Av Ulle - 6 oktober 2009 12:27

Ja idag tog jag mig en rejäl sovmorgon.... ända till 11.30 det var såå skönt.

Bille hostar och hostar , och har feber fortfarande. Crille är oxå hemma idag han har ont i sitt huvud.

Eller så är det skolan som spökar.... Men han vet vad som gäller ... inga kompisar efter skoltid när man varit hemma och ändå känner sig piggare sen.


Idag är det en fin höstdag ute , nu börjar jag att längta upp till stugan såna här fina höstdagar. Bille tycker oxå vi kan åka dit nu...

Men det går ju inte , jag jobbar ju 2 nätter till den här veckan innan vi kan åka. På fredag klockan 12 kan vi stänga bildörrarna på en färdigpackad bil och ge oss iväg.

Som bra är att Crille slutar tidigt på fredagar så man kommer fram medans det är ljust ute.

Måste ringa grannen ikväll och be honom slå på värmen imorgon , så det är varmt å gott när vi kommer. Och det viktiga med det är att det råa är borta så inte Bille får sig nån krupp.


Ugnen skulle behöva sig en omgång anser Tony så kanske jag ska förbarma mig senare. Men nu är det snart lunchdax , så magen vill ha nåt först.


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards