billes-mamma

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Ulle - 7 oktober 2009 21:23

Ja då ska man göra 2 nätter innan man får göra helg och åka till stugan. Gud så jag längtar dit nu.

Har packat ihop flera kassar och väskor proppfulla med rena sängkläder och handdukar som ska dit.

Städning tror jag står högt på schemat när vi kommer dit , det var ju ett tag sen vi var där. I Augusti var det nog , i början. Så det är lite skillnad att komma nu... nu kan man inte bada längre. Nu är det kallt som f.. på nätterna. Och om man säger som så att höjdmässigt så ligger vår älskade stuga lika högt som Åresjön... det ni det trodde ni inte va??? Ja jag säger som jag alltid sagt....SOMMARSTUGA???.... Nä det är en fjällstuga. Flört


Men grannen är en pärla som vanligt och slår på värmen , så det är varmt å gott när vi kommer. Och nu har vi sån tur att Crille slutar kl:11.30 så vi kan ju komma iväg redan kl 12. Tänkte handla och göra allt sånt klart imorgon.  Så på Fredag kan jag kliva upp tidigt , packa bilen , sen åka. Då kommer vi dit medans det är ljust och det är ju skönt. För det är lite grejer som måste fixas , som att klyva ved så vi kan elda m.m

Satt mig och en skrev en inhandlingslapp.... åh så lång den blev Glad och massor av gott att äta och dricka så klart.

På Lördag ska vi äta plankstek... det är ju såå gott men barnen är gärna utan plankan , i alla fall den större av dom.

Sen får det kluras på resten....


Ha en skön natt alla...

Av Ulle - 7 oktober 2009 14:37

Ja som vanligt klev jag upp med bille imorse.... jag brukar ju ha en förmåga att göra det när jag ska ut och jobba natten. Obestämd

Har varit i lekparken i det fina vädret , varit till en kompis och druckit lite kaffe och snusat på liten bäbis som är ca 4 veckor , gud så gott dom luktar. Sugen.....??? jo då men nä, det är färdigt med fler barn.


Tony fick nyss åka på skolan och hämta Crille som blivit av med sin cykel , det var nån kille i nian som tagit den till det ställe dom har orientering på gympan. Så det var bara styra dit och hämta tillbaka cykeln. Och gympaläraren hade blivit lite sur på vederbörande Skrikandes som tagit den. Så han får nog höra förhoppningsvis.. Skrattande


Idag blir det enkelt till middagen: potatisbullar och bacon. Men det är inte så illa tycker jag. Kan vara gott så där ibland.

Ska till att tvätta lite som vanligt.


Ja syster det är bara hojta så kommer jag!!!


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards