billes-mamma

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Ulle - 6 maj 2011 14:57

Jo som ni redan vet , Ulrica heter jag men kallas för det mesta för Ulle. 37 år än så länge , gift med världens underbaraste man Tony , två barn en son som är 15 och en dotter som är 5.

En underbar storasyster som är 2 år äldre.

Bor i en nyrenoverad villa i ett underbart bostadsområde , nästan granne med mina underbara föräldrar.


Utbildad undersköterska som jobbar på ett demensboende , men skulle hemskt gärna byta jobb. Efter mååånga år skulle det vara kul med nåt mer utmanande och ledig alla helger och storhelger.


Har mitt egna lilla paradis som jag kallar vår sommarstuga där jag skulle kunna bosätta mig om det låg lite närmare civilisationen men som namnet visar så är det Paradiset som ligger 3 m från sjön , alltså kallas strandtomt   eller?


Jag är  snäll , glad , sprallig men otroligt tjurig och envis när jag vill.

Tycker om att skriva dikter och att rimma så "stackars" mannen brukar få små lappar på huvudkudden lite då och då   


Ja kort och gott en helt vanlig mamma som har väldigt svårt att erkänna eller inse att man blivit äldre. Men man är ju inte äldre än man gör sig   


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 6 maj 2011 14:53

Hittade denna lista på min systerdotters blogg , tyckte det var en liten kul grej sen säger det nog väldigt mycket om mig efter dag 20   

Så jag provar.....


Dag 01 – Vem är du

Dag 02 – Din första riktiga kärlek

Dag 03 – Dina rädslor

Dag 04 – Någonting du ångrar

Dag 05 – Favorit citat

Dag 06 – Ett minne

Dag 07 – Din bästa vän

Dag 08 – Dina drömmar

Dag 09 – Din kärlek

Dag 10 – Dina framtidsmål

Dag 11 – Någonting du är stolt över

Dag 12 – Din syn på kärlek

Dag 13 – Någonting du saknar

Dag 14 – Någonting som gör dig ledsen

Dag 15 – Din bästa sommar

Dag 16 – Någonting som gör dig glad

Dag 17 – Favoritlåt

Dag 18 – En fin plats

Dag 19 – Ditt liv

Dag 20 – Är du lycklig


Läs och tyck till!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards