billes-mamma

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Ulle - 3 maj 2011 23:27

Börjar man bli gammal eller är det bara kroppen som börja bli sleten efter alla år med nattjobb ...

Trött som en gnu hela natten som gick .... sååå trött när man kom hem att jag inte ens minns att jag somnade.


Vaknar av mobilen som ringer , ringer och ringer. Va f.. var min tanke men ge upp , tittar på klockan: 15.20 Oooops! 15.30 ska jag ju hämta trollet på dagis. Sovit hårt??? Oja!

Flög upp ur sängen , kollar mobilen: hmm crilles körskola som ringde ju. Ringde upp dom , satt på en panna kaffe ,  hoppade i lite kläder och svichade sen iväg på dagis , såg nog ut som kudden fortfarande satt kvar i ansiktet   

Hem , svepte några koppar kaffe och Tony kom hem så klart funderade på vad vi skulle äta till middag... som om jag var jättealert på den frågan. Men hittade köttbullar så det vart det.


Åt sen stöp jag på soffan medans älsklingen for runt och städade och gjorde så fint , skurade även badrummet   Han är ju bara för bäst min man. Sov till 19-tiden sen kvickna till för att åter bege sig mot en vakennatt.


Men snart är det slut med det för efter sommarsemestern ska jag byta avd och jobba bara dag och kväll , spännande att se hur det är.

Har ju jobbar tre-skift sen -91 och nästan bara natt sen 2000 så min kropp börjar säga att : Ulle !!! det räcker nu.


Hoppas morgondagen blir lite mer vaken och givande och framförallt trevligare mamma och fru   

Nä nu ska jag stryka några skjortor sen blir det kolla in dumburken en stund.

Sov gott alla ni


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards