billes-mamma

Alla inlägg under mars 2010

Av Ulle - 9 mars 2010 16:58

Ja så var det eftermiddag igen då. En väldigt tevlig dag med flera kaffefrämmanden.

Billes muffins vart jättegoda.


Nu har vi ätit middag , jag har betalat stugan för helgen så nu håller jag på och skriver inhandlingslista på mat.

Ska sedan skriva en packningslista för sängkläder , handdukar , vilka kläder som ska med m.m


Tony hade sån tur att han fick låna skidor av en kompis , bra lite mer + i kassan nu är det bara Bille vi får hyra åt när hon ska prova slalom för första gången.

Spännande ska det bli att se. Och kul för henne.


Nä nu ska jag invänta sonen som är på väg hem efter flera dagar hos sin pappa.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 9 mars 2010 14:34

Tisdag idag.... imorgon natt är det jobb. Men det gör inte så mycket för nu har man helgen att se fram emot.

Fick en jättebra idé igår.... Äh vi åker till fjällen i helgen , sagt och gjort stuga bokad och klar. Känns kuligt att göra nåt så förhappandes. Och Cille gillade iden oxå.


Idag har vi vi inte gjort alltför mycket. Haft kaffebesök av en kompis med make en sväng på fm.

Sen gick vi ut i snön en sväng , lite fika hos mormor.

Nu inväntas nästa kaffebesök En kär arbetskamrat som kommer på visit.

Så jag och bille har bakat ihop lite muffins till fikat.


Nä nu kom hon in genom dörren.


Återkommer sen.

Av Ulle - 8 mars 2010 12:28

Idag droppar det från taken trots att det inte är sol.... vilket innebär att det ligger på + grader ute , ljuvligt.

Nyss uppstegen är jag , har precis fått mig dagens första kopp kaffe. Den är sååå god.


Imorse hade jag jättesvårt att somna , låg och snurra till framåt 9-tiden innan jag dorma av. Men idag ställde jag klockan för att kliva upp.

Har lite grejer att göra här hemma precis som vanligt: sängar ska renbäddas , tvättas , snabeldraka klura på middagen.... m.m

Hade tänkt mig en skidtur idag men vart inte så sugen när inte solen är framme , är alltid skönare och mysigare i strålande sol   


Bille ska hämtas klockan 15 , undra om min son kommer hem idag eller om det blir ännu en natt hos hans far?

Får väl sms:a och höra läget med honom sen. 

Ska nu ut och kolla om på ams om det ramlat in nåt jobb åt mig.... Har blivit en trogen besökare på den sidan nu , flera gånger om dagen....


Nä ha det bäst...

Av Ulle - 7 mars 2010 07:41

  Tungan rätt i munnen i kurvorna ;)     

Av Ulle - 7 mars 2010 07:26

Ja så var det Söndag idag då.... härligt    Då har man bara 1 natt kvar att jobba för den här helgen.

När det är jobbarhelg vill man att det ska gå fort och när man är ledig får det gärna gå sakta.... Börjar hata att jobba helger nu. Undrar om nån kan ge mig ett jobb utan helger...? Skulle vara skönt det.


Igår när jag vaknade var det kanonväder    ute och då är det trist att ha sovit bort det fina vädret.

Men jag gick upp till mor och far och fick mig lite kaffe ute på altanen i solen så det var ju skönt.

Bille och Tony var på drakborgen och lekte igår , det tyckte Bille var jättekul.

Och innan dess var det ju simskolan och MAX till lunch. Så dom hade haft en mysig dag.


Sen vart det hämtmat till middag innan det var dax att börja ladda om batterierna för ännu en natt på jobbet.

Nu har jag kommit hem precis , Bille kom upp så fort jag öppnade ytterdörren.

Så nu ligger hon under täcket i soffan och kollar på barn-tv och myser.

Idag ska hon Tony och farmor åka upp till gammomma i höga kusten och hälsa på. Ett bättre väder att sitta i bil är det idag och ett bättre sovarväder för mig är det oxå. Men ett sämre väder för alla lediga.....


Ikväll kommer Crillen hem från pappa och jag har en natt kvar att jobba   

Men nu ska jag väcka älsklingen så jag får gå och knoppa i en skön varm säng.


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 5 mars 2010 14:51

Ja idag är det UNDERBART ute det droppar från taken och solen   gassar. Och jag går omkring och småler hela tiden....  eller stor kanske???

Har ni hört talas om norsk hamburgare??? Inte jag heller förrän jag tog en tupplur på soffan imorse. Jag ska ju upplysa om att jag har drömt en såååå tokig dröm med ett virrvarr utan dess like så berätta drömmen går bara inte det skulle bli en hel novell. Men det komiska var att pappa ringde när jag sov och ville att jag skulle följa med på en skidtur och jag är nog inte riktigt vaken för jag säger : Nä jag ska nog äta min norska hamburgare och fortsätter yra.

-Men vad säger du frågar ju pappa ? -Ja jag ska ju äta en norsk hamburgare har du ätit det nån gång svarar jag. -Ulle sover du? -JA!!! sen började jag ju asgarva.... sen har jag gått och funderat på den där hamburgaren hela dan...

Berättade för mor och far om drömmen då sa min mor -Du kan ju inte vara riktigt 100 du    - Nä är det nån som har påstått det då tyckte jag.   


När yrandet lagt sig så följde jag med på en skidtur med mor och far runt golfen  , det är så härligt i sånt här väder , bara fikat som saknades.

Bille är på dagis och leker idag.

Jag har inhandlat lite godis och dricka till Tony och Bille för själv har jag ju tyvärr arbetshelg så nu ska jag åka och hämta trollet.

Sen står snabeldraken och hojtar om motion så det blir väl så då....


Ha en trevlig fredag alla


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 4 mars 2010 15:44

Det bidde inga skidor idag... istället gav jag mig på den "trevliga" snöhögen som älskade maken skottat ner från taken MITT framför bron    men nu är den puts väck i alla fall.

Men det tog drygt 2 timmar innan jag fick med lilltrollet ut.... hon skulle bara hmm känner igen det uttrycket: Alfons Åberg så klart , jag ska bara....

Men sen njöt vi länge ute i solskenet....


Sen kommer en kompis och vill ha hjälp att sätta fast bilbarnstolen dom köpt av oss. Pice of cake tänkte ju jag.... MEN hon ville ju ha den i framsätet å det hade aldrig vi. Men klurade dit stolen till slut  ,  men så säger: Men du Ulle kan du prova och knäppa bältet för jag lyckas inte. Nähä hur svårt kan det va??? Men va f*n det gick inte.

Plockar ur stolen igen och går in. Sen har jag fått för mig att stolen bara ska vara i baksätet ändå för jag tyckte inte den satt nå bra där fram    måste kolla upp det.

Ringde maken som plockat iordning stolen innan dom fick den och frågar om han vet vad det är för krångel. Men då berättar han det är 2bälten till spänningen och 1 extra. Aha det var det vi försökte spänna fast som bäle/sele så det fattas alltså ett spänne...    Hon skulle leta hemma hos sig om det ramlat ur jag får väl kolla källaren här hemma där den stod bra länge.

Pinsamt!!! Man sålde en icke komplett stol.


Nu har jag precis varit på APT lika infomationrikt som vanligt    inte min melodi det där....

Bille har varit hos mormor och morfar under tiden.

Crille vart nyss hämtad av sin pappa , han ska vara där till på Söndag sen är det ju sportlov nästa vecka. Skönt! Sovmorgon Heeeela veckan.


Middag idag???? Samma visa... tröttsamt!

Nä nu kom jag på det... Hemmagjord potatismos och korv  Mmm gott


Tjingeling!!!

Av Ulle - 4 mars 2010 09:23

Ja idag skiner solen...   men istället blåser det som f*n.

Har precis fyllt våra magar med frukost jag och bille. Funderar på om vi ska ta oss en liten tur på skidorna kanske. Friskluft är ju bra påstås det ju , lite vindar får man väl tåla antar jag.


Började morgonen med nåt som jag ha*ar.... vika tvätt. Åh det ska jag berätta att det konstiga nu för tiden är att det kommer rena tvätthögar som poppar upp llite här och lite där... Hmm lite märkligt tycker jag då.

Men det är min son som har fått dille på att tvätta    Så nu får man bromsa honom så han fyller maskinen annars kör han 2 tröjor bara för att....

Men det är ju bra oxå , så slipper han vänta på att jag ska tvätta nån speciell tröja eller nåt. Nu kan han fixa det själv.

Men viker tvätten det gör han inte tyvärr varpå alla tvätthögar han konkar upp.


Nä lite påtår på kaffet innan vi ska gå ut i blåsten


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards