billes-mamma

Alla inlägg under maj 2009

Av Ulle - 3 maj 2009 12:34

Det vart fortsättning på bygget ändå.... han var bara trött inget annat ;)

Jag Crille och Bille har varit i lekparken en sväng , sen gick vi och hälsade på mormor & morfar. Där fick vi glass till barnen och kaffe till mig :)


Nu när vi kom hem så är även Crille uppe på taket på stugan och  spikar :)

det tycker jag är toppen , sen tror jag även att han tycker det är kul :)

Nu ska jag börja fundera ut vad vi ska äta till lunch och även

till middag :( , det är mindre kul....


Lägger in lite bilder sen...


Tjillevippen!!!!

Av Ulle - 3 maj 2009 09:41

Idag har han inte så mycket energi :D ligger på soffan och trynar ;)

Vart en lång cruising fast det var nog taxi-väntan som vart längst :)

-Men varför gick du inte hem?  tyckte jag då....

-Jag orkar inte..... -men vaddå det är 2km :D latskalle ;)

Men bille och jag är uppe vi. Sov längre idag , lillgumma ända till 8.30 :)


Nu ska vi frächa till oss och gå ut , dricka en kopp kaffe på altanen :)

Starta en tvättmaskin med billebyxor.... dom byter vi ofta nu för tiden :(

Så det blir en hel maskin med bara byxor :)

Nä nu väntar duschen....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 2 maj 2009 18:09

Ja tror ni inte på f.. att min överaktiva man har börjat med taket :D han kan inte sitta still... det finns massor av vittnen till det ;)

Nu är i alla fall takstolarna på plats så nu när det smälla till så är det klart :)

Finns inget negativt med den mannen <3 love him!!!


Maten vart helt godkänd... alla nöjda och belåtna och framförallt mätt i magarna ;)

Det var ju tur det.... :D

Nu är det altanhäng med ett glas vin i handen , och kolla in min snygga man i snickartagen ;)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 2 maj 2009 16:22

Det vart inget tak.... inte än i alla fall det byggdes innerväggar :)

Tony kom inte hem förrän vid 14.30-tiden


Jag och bille var en tur på Kvissle sen svängde vi förbi systers lägenhet och kollade hur det gick.... Det var sista 2 släpvagnarna som var lastade då.

Jag tog med mig lite kläder i min bil , som vi körde dit.

1:a natten på Klockis för deras del :) Dom valde i alla fall rätt natt ;)

För ikväll är det nämligen cruising på kvisse har jag fått hört :)

I den lilla byn tänker jag.... men dom har ju en klubblokal i närheten och där spelade 2 olika band ikväll.

Tony ska gå över en sväng med en arbetskompis och kolla , själv blir jag hemma med Billeboop :( trist att man inte det här tidigare hade man kunnat fixa barnvakt ;) Men nu är det så här.... hemmakväll med Bille och Crille :) det blir bra det också :)

Nä dags att gå och röra i grytan som puttrar på spisen: Dagens middag :)

Mmm det blir gott det :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 2 maj 2009 09:57

Solen strålar ute även idag.... härligt! Bille vaknade som vanligt runt halv åtta :( alldeles för tidigt enligt min klocka ;)

Men så är det med små "änglar" som gillar att gå ut så tidigt som möjligt :)

Då vart det barn-tv i soffan som gällde.


Nu har Tony blivit hämtad av pappa för han skulle hjälpa till att flytta åt syster och Robert :) Men det tar nog inte hela dan , var inte sååå mycket kvar mest dom stoora möblerna.

Det är ingen mening att jag åker dit med Bille för hon blir nog mest den som springer framför fötterna på dom ;)

Vi stannar hemma istället och är ute i solen :)


Sen blir det takbygge på lekstugan innan den är klar , troligtvis idag blir den det ;)  Sen är det målning men det tar vi nog när vi målar huset samtidigt ;)

Nu blir det kaffe på altanen...


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 1 maj 2009 16:17

Bille och grannflickan leker med Barbie :)

Av Ulle - 1 maj 2009 13:50

Nu har jag piggat på mig alldeles ypperligt :) lite kaffe kan göra underverk ;)

Tvättat 3 maskiner med tvätt , suttit och surrat med grannen medans barnen lekte och hoppade studsmatta :)

Tittat på Tony och Thomas när dom börjat med att bygga en lekstuga till Billes stora lycka. Den har hon väntat på sen ifjol sommar men nu är det nära :)


Har varit på Ica som vanligt och spenderat pengar..... :(

Grilltillbehör i massor precis som vanligt... :)

Sen snacks och dricka till smågrynen ;)

Och hämtat ut ett paket med kläder jag ska ha med till Turkiet....

2 st klänningar , 1 par skor och en bikini hade jag väntat på men fick bara nederdelen :( det var ju skit!

BH skulle komma i början av Juni men det hjälper ju inte mig :(

Tur jag köpte en ifjol som jag knappt använt ;) den får väl så lov

att duga då.

 Nu har Bille precis fått i sig lite lunch , Crille har jag inte sett röken av på ett bra tag. Ute och cyklar med polarna :)

Nä ut i solen igen nu.... :D


Tjingeling!!!

Av Ulle - 1 maj 2009 11:02

är jag nu. pigg och alert?? nä inte specellt måste jag erkänna... ;)

Men nu är det som det är.... vaknat till och från hela tiden , kanske för ljust i sovrummet. Dags att införskaffa en mörkläggningsgardin kanske? :) Vore ett smart drag tror jag. Morgonsolen lyser rätt in i sovrummet och så har vi inte ens en persienn :( Så det är väl ändå lite självförvållat....


Nu ska jag koka lite nytt och frächt kaffe.... det kanske piggar upp mig lite?

Sätta mig i solen på altanen och titta när alla grannar jobbar och fixar på sina gårdar :) Själv är vår gård näst intill klar , jag har ju en man som gått fram som en gasell alla fina dagar han har haft chansen :) Lite lyx för min del då....

Ikväll blir det grillning till middag Mmm det blir gott det.


See you!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards