billes-mamma

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Ulle - 12 mars 2012 23:05

Japp så vart det som sist med det förbannade landstinget.... ÄNTLIGEN ett brev.

-Men va f.. en ny kallelse men inget svar varför ....

Det är ganska märkligt att få en kallelse innan man får provsvaret anser ju jag då.

Först vänta 7 veckor sen dimper DET ner i brevlådan    ett glas vin eller två för att lugna irritationen innan sänggående. Tidig morgon imorgon    Äh var bara tvungen att avreagera mig lite.... Men det får en att fundera hur sjukvården funkar egentligen???

Av Ulle - 12 mars 2012 11:55

Så var sportlovet över för iår   går alldeles för fort tycker jag. Onsdagen jobbade jag till 14 , hem till duschen där Tony och Bille kommit hem för att hämta mig , Crille och hans skoter och dra iväg och handla sen vidare mot paradiset. Angelica den stora tjejen kommer oxå upp och gör oss sällskap   vilket inte hör till vanligheten.

Mys på kvällningen i soffan framför brasan.

Torsdag morgon klockan 09 blir vi väckt av Tonys hemska telefonsignal ..... Hans arb. kompis är då snart hos oss på skoter. Upp och göra lite kaffe och frukost till samtliga , grabbarna tre tar skotrarna på en tur. Vi tjejer stannar hemma vi. Efter ett par timmar kommer fler vänner med skoter lastade på släpvagn så då drar dom alla fyra iväg först sen hämtar dom upp barnen och åker bort till ett vindskydd på sjön , jag och Linda tar hundarna och börjar gå bort mot dit. Men ju närmare vi kommer ju mer sjunker vi i skaren   så det kändes rätt bra i benen. Då kommer 2 skotrar och hämtar upp även oss , hundarna springer efter som tokar.

Grillar korv och myser lite choklad å Minttu till mig å Linda. Grabbarna ska fara iväg 5 min till nåt grustag .... men efter 45 min så packar vi ihop och börjar sakta gå tillbaka .... två skotrar kommer farande å inte var det min man eller son dom höll tydligen på att slita ihjäl sig med att köra fast var tredje meter men till slut ser jag dom komma farande över isen. Skönt alla samlade igen.

Lite middag i magen på em för alla , Angelica beger sig hemåt men Jonny å Linda å Felicia stannar över natten.


Fredag lite frukost sen vid 11 packar främmandet ihop och far hem , Tony och Crille tar en skotertur. Bille åker skidor på sjön jag provar pimpla lite inget napp    Sen middag mys i soffan och tv-spel. Crille och jag uppe längst kolla på nån exorcist-film.


Lördag kommer farmor farande med pimpelspöna i högsta hugg   så på med kläder och ut på isen det bar.... över på andra sidan för att prova fiskelyckan där men lika dåligt där. Blåste kalla vindar på den sidan så vi går/åker tillbaka till stugsidan och grillar korv vid bryggan istället. Farmor provar att pimpla där oxå men inte ett napp då heller.

Bille följer med farmor hem vi slappar och ser melodifestivalen , Crille klyver ved så det finns massor nästa gång vi kommer. Tack hjärtat


Söndag vaknar Tony redan kl 09 så när jag kommer upp vid 12 är disken redan avklarad. Börjar plocka , dammsuga grabbarna kör packning till bilen på skotrarna sen hemfärd vid 13-tiden och hämtade då upp Bille på samma gång.Tidig kväll trots lång sovmorgon.... 22.15 Gäääääsp   


Nu är det Måndag ny vecka , jobbar kvällen idag börjar 13 så det är snart dax att bege sig .... denna vecka är det 7 veckor sen provet och fortfarande inge svar   man kan ju bli klen av mindre...    Ja ja vad gör man???


Lägger in bilder senare ikväll....


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards