billes-mamma

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Ulle - 14 mars 2011 09:48

Ja usch ja idag ska jag göra nåt jag dragit på alldeles för länge..... Ni kan ju nästan förstå vad sånt kan vara va? - Jo tandläkaren!!!!

Min stora fasa   å det värsta är ju att jag har ett hål som jag vet i alla fall och det hålet ger mig nu mera huvudvärk så det var väl på tiden att gå dit då. Har bara lagat ett hål tidigare men gruvar mig i alla fall.

Sen blir man väl en fattiglapp kan jag tro.


Ute är det   och fint men tyvärr så blåser det på friska vindar. Hade tänkt mig en promenad till Kvissle sen då men jag får väl se.

Sen klockan 16 är det dags möte utv-samtal på skolan för Crille så jag hoppas min kompansökan för ikväll går igenom.

Annars får jag väl komma dit till 18 i så fall. För mötet på skolan har jag väntat länge på och det är viktigare.


Måste ta tag i soppdieten igen för nu går det åt alldeles fel håll på vågen

  men har inte riktigt suget.

Men snart så kommer det.... för beach 2011 närmar sig med stormsteg   


Nu blir det lite frulle i magen.

Sen en kaffeslurk ute på altan i solen.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 14 mars 2011 09:31

Ny vecka igen och sportlovet är tyvärr över.

Har i alla fall haft en superhärlig helg uppe i vårt paradis. For dit i Torsdags och kom hem igår. Hade gärnat stanna några dagar till.

Fredagen bjöd på strålande   men tyvärr väldigt blåsigt , men det hindrade inte oss från att packa ryggsäcken med fika och ge sig ut med skidorna på isen.

  


Tony lekte och åkte skoter han. Sen möttes vi upp på andra sidan för lite mys med fika i solen.

 Varm choklad och limpa.... det är gött det         Tony möter upp oss   Utsikt mot vår stuga   


Sen skidade vi hem över isen och myste lite mer hemma på gården

 


Lördagen bjöd även den på strålande sol och + grader men idag hade vi beslutat oss för att fälla en av alla tallar som ska ner.

Hade även en tanke på att elda riset ute på isen för att senare grilla korv oxå då MEN efter 5 L bensin , 45 tidningar och parkettgolv  brann det fortfarande inte        Så några pyromaner är vi nog inte .....


 


Men 4 timmar på isen med sol är ganska skönt ändå.

Grillat fick vi till middag istället.

Sen en massa Uno-spel med bille på kvällen framför brasan.

Det enda som saknades var min son , vår ypperliga vedklyvare som valt att vara med pappan vilket är jättebra    och sen kompisar på Lördagen.

Men när han såg bilderna på skotern ångrade han sig lite att han inte följde med.  

Söndagen var som vanligt där : packa , plocka , städa , klyva ved för nästa gång ja det trista med att måsta åka hem.

Men nu är det ju fint tills vi kommer nästa gång.


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards