billes-mamma

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Ulle - 19 augusti 2010 23:35

Ja idag sov jag till 12.30 , inte alltför länge. men jag vaknade och kände mig pigg , det är så skönt då man har det lugnt på natten för man blir inte lika trött och tung i huvudet dagen efter tycker jag.

Passade på att göra Ica innan jag skulle hämta bille på dagis , farmor kom förbi och plockade lite bär.

Tvättade precis som vanligt.... idag var det bille som fick sova gott i renbäddad säng , imorgon river jag nog ur sonens. Fast han ska ju åka till sin papps i helgen.

Det är ju dragracinghelg så det lockar. Men det är ju rent när han kommer på Söndag   


Sen vart efter middagen vart det ännu en tur till Ica för att hämta ut ett paket med kläder till Crille som han beställt.

Tony har sålt sin kära moped idag , lite svider det nog för    honom. Han har ju renoverat och putsat upp den så den är sååå fin , men hallå vad ska han ha allt till??? Man kan inte ha allt.

Själv har jag klippt gräset ikväll så nu behöver jag inte tänka på det under helgen , bara lata mig eller   


Nu är man och "campar" en natt igen och det kan jag lova: Inatt blir det inte lika lugnt tyvärr   


Sov så gott alla ni där ute


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 19 augusti 2010 07:29

det undrar då jag   Redan Torsdag , snart helg igen och LEDIG.

Har nog inte gjort alltför mycket denna vecka.....

Måndag , vad gjorde jag och då? Jo var hemma alldeles själv , förutom sonen som kom och gick som vanligt. Bara kompisar som gäller nu för tiden.

Både han och jag tog oss en lång sovmorgon , ända till 12 sov vi.

Bille var ju med farmorn uppe i Barsta men kom hem på eftermiddagen då.

Lite plock och tvätt stod på schemat för mig.


Sen på Tisdag var hon och jag till en kompis och fikade , fick sen med oss Emma hem till Billes stora förtjusning , dom badade och lekte jättebra hela eftermiddagen.

På kvällen var det Dyketrocken så där spenderade sonen kvällen , vi var hemma och till mormor och morfar en sväng.


Onsdag: Då var det ganska tidig morgon för oss 08.15 klev jag och bille upp.

Hon var ju hembjuden till Emma idag igen för att bada i deras pool , å gissa om det lockar en "säl" som Bille är.kunde åka dit redan klockan 09 efter frukost , men hon fick snällt ge sig till tåls ända till efter 12.

Jag bäddade rent och körde ett antal maskiner som vanligt.

Jag gjorde 2 middagar på samma gång , hade så mycket köttfärs att det vart både köttfärssås och en lasagne.

Bra med matlådor åt Tony o frysen nu.

Sen for Tony och jobbade igen på kvällen , jag gjorde mig menalt redo för att jobba min första natt efter semestern.

Fick i säng Bille i bra tid , var ju tidig morgon idag 06 var hon uppe.

Haft en otroligt lugn natt ,tänk om det kunde vara så här jämt på nätterna   

Nu ska jag dunka huvudet i kudden ett par timmar.


Ha en underbar dag


Tjingeling!!! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards