billes-mamma

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Uppdatering av helgen

Av Ulle - 7 december 2010 07:50

Ja så skulle man kunna säga att Måndagen är här.... MEN så är ju inte fallet utan det är ju faktiskt Tisdag. Hur tänker människan nu kanske ni tänker ..? Jo för hela Måndagen sov jag bort. Men återkommer till det senare i inlägget.


Fredagmorgon gick man hem glad i hågen om att på kvällen var det dags för årets julbord men mannens jobb.

Hann precis gona till mig under täcket då skräller telefonen.... Dagis??? Åh nej vad är det nu? Jo då lilla damen sitter på toan och är dålig i magen.

Jo jag ringer Tony säger jag.... , men vart var han då??? Jo i Stöde så klart.

Tar mig ur sängen , på med kläder , lånar mammas bil och hämtar grynet.

Bäddar åt henne i soffan och åt mig så klart för jag var ju trött som en gnu.

Tony skulle komma så fort han kunde , när han kommer halvsover jag men Bille hon är som vanligt hon och far runt runt.


Sover till 15 sen lite kaffe innan det var dags att svida om för Party   

För en gångs skull vart jag nöjd över kläderna jag valde OCH jag kom i dom , även den svarta kortkjolen som hängt i garderoben i 2-3 år oanvänd.... lite för tajt har den varit.

Pappa och mamma skjussar in oss , Bille är hos sin farmor trots magen tyckte hon det var ok , frågan är om hon tyckte det på Söndagen   

Kvällen var trevlig förutom nån som fick lite för mycket innanför västen och vart otrevlig , inte nån av oss var det i alla fall.


Lördagen kom en lika sprallig Bille hem igen men Tony gick på halvfart om det var festen eller annat vet jag ej för han var aldrig på toa för några bravader...

Farmor äter Tacos med mig , Crille och Bille , Gott gott   

Syster och pappa tittar in en sväng på kvällen.


Söndag en vanlig söndag med lite slappa och lite dona , Tony målar trappen till källaren men bara varannat trappsteg så Crille kommer upp och ner.

Nu ligger farmor och är dålig   Så jag inhandlar lite Cola och åker dit med det till henne.

Ganska tidig kväll för att vara jag 23.00 men då känner JAG magvärk   

Jaha min tur att toalettränna då..... feberfrossa hela natten , på med kläder , av med kläder Urk!

HELA Måndagen sov jag , drack lite cola några gånger upp och sa hej vid 21-tiden sen i säng igen.

Fick höra att min syster fått en bacill när hon var hit   stackarn , Sorry!

Inatt klockan 03 tänkte jag kliva upp för ryggen tyckte det var färdiglegat , men det var i tidigaste laget så jag höll ut och snurrade på till 06.30

Och då fick jag en glad överraskning.... Min   älskade son var uppe så han åt till och med nudlar innan jag skjussade honom till skolan kl 07.30 , måste vara hans rekord att vara tidig på skolan för i år.

Kallt ute igen -18 grader nu   


Nu är det bara jag vaken sååå tyst och skönt för en stund , för snart vaknar nog trollet å då är det slut på friden   


Tjingeling!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards