billes-mamma

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Ulle - 15 december 2010 22:29

Är nu på plats på jobbet.... 2 nätter nu sen ledig helg , känns helt ok det.

I måndags hade jag gärna sovit heeela dan men hade på min lott att hämta sonen på skolan , så kl 13.30 tvingade jag mig själv ur sängen.

En seg em / kväll i soffan , Crille bakade muffins till lillasysters lycka , mannen började bila upp källargolvet nere i hallen. Ska förbereda för den blivade relaxen och dra in avlopp för toa innan vi lägger golv i hallen. Då blir det dubbelt jobb i så fall.


Tisdag var Bille och jag lediga tyvärr snorkallt ute , när jag klev upp var det -21 grader så självklart hade ju värmepumpen stannat å brrr vad kallt det var inne. Men på med alla element så blir det varmt å gott.

Pysslade på med diverse saker under dagen men tyvärr inget nytttigt som att städa , skulle behövas nu så här inför Jul faktiskt. Men orken kommer väl får vi hoppas.


På kvällen var det glöggmys hos en granne (hon fyllde även år... Ssssccchhhh!)

God glögg och gott tillbehör och så fick vi goda sommardrinkar    som jag säger att det är   En helkul och mysig kväll med skratt , disskutioner , surr

m.m


Så imorse var jag lite trött på ögat när klockan ringde , MEN det är bara till att kliva upp och starta dagen.

Hade fått låna svärmors bil idag för en tur till stan , och imorse skulle jag då skjussa sonen på skolan och dottern på dagis å vad händer...... bilen startar inte!!!   vart lite frusterad då rå , tänkte då promenera iväg på dagis men jag tänkte : jag provar att starta igen.... Å vips så startar den som en klocka , Hmmm mysko   

Skjussar först sonen , sen lilltrollet å så ska jag starta den på dagis... DÖD

Tar ut nykeln och vänder den åt andra hållet.... WROOOM!!!!  Ok lite känslig bil eller   Men nu vet man ju om det i alla fall.


Sen har jag slagit personligt rekord idag... Jag har handlat julklappar trots att det är en vecka kvar innan Jul , jag brukar alltid , har nästan som tradition att dagen före julafton har jag en lista som jag går efter och handlar alla klappar på typ 4-5 timmar . Så nu har jag brutit trenden.

Känns skönt ändå att ha en början.


Nä nu ska jag sluta ordbajsa och gå och göra mig lite te


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards