billes-mamma

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Ulle - 9 december 2010 08:55

Inatt har vi fått sova ostört , ingen sömngångare inatt inte. Skönt

Nu har Crille farit på skolan och Bille på dagis och Tony är på jobbet så klart , bara jag och tystnaden kvar här hemma. Ganska skönt det så här på morgonkvisten.

Men hade kunnat bli ett riktigt sur Ulle dag , men som tur var så har jag ju världens bästa pappa.....

Som vanligt när jag kliver upp ska en panna kaffe sättas på .... OCH vad sker???

Det finns inge kaffe!!!!  klantiga jag som tog det sista igår utan att köpa nytt.

Det är då det känns så skönt att man kan ringa en "vän" så klart älskade pappsen. Så när han skjussade Crille sprang han in på Ica och köpte ett paket åt mig Tack tack vad gjorde jag utan dig pappa   

Så nu har jag fått mig mitt älskade morgonkaffe och en dos av Fb så klart.

Mår bättre och bättre nu , illamåendet är helt väck tack å lov.


Tänkte ju möblera om i trollets rum igår , men den ambitionen rann ut i sanden , istället bytte jag till julgardiner i alla fönster. Vart så fint så.

Så kanske ambitionen kommer krypande idag , vi får väl se.


Ja måste ju berätta att det finns en del negativt med att inte ha fyllt 40 när man anställd i kommunen har jag nu upptäckt.... dels har man ju mindre semesterdagar och sen så skulle ju jag omvandla till semstertimmar igår MEN det får man heller inte göra när man inte fyllt 40 , hur sjukt är inte det   ??? Till och med min chef vart alldeles förvånad   

Så hur vart det nu??? Jag kan ju inte göra av med 1,5 semsterdag för 5 timmars semester , det säger ju sig självt. Så det blir till att göra nåt sorts eget byte som det får kluras lite på   


Idag är en dag då jag ska till och sätta mig i den berömda hemska spindel , uppvikar stolen igen   

Tänk att jag aldrig haft problem med den stolen innan det började klatra med diverse undersökningar och behandlingar som varit allt annat än behagliga.

Och när det väl är gjort kommer nästa påfrestande moment.... VÄNTAN på svaret som vanligt brukar ta såååån tid att få , lagomt till jul och allt.

Äh bara gilla läget and do it!


Nä nu ni.... Påtår och en cigg så sparkar vi igång denna Torsdag   


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards