billes-mamma

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Ulle - 3 december 2010 00:12

Ja så har man bytt yrke för en natt då....    Inatt är man sjöman man på en skorv , antar att den är rostig eftersom den benäms så.

Tyvärr är det ju -20 grader ute så ännu en natt där det är för tjock is , så vi får snällt ligga med ankar vid kaj    inte mig emot för det känns lite bistert ute för en båtfärd om jag säger så.

Nyss var min kollega in och då vart hon en skeppare som inte hjälpte honom ut på däck.... för hon låste alla dörrar istället påstod hon ,å sen kände hon hans son.... hur gich det till??? , snyggt skepparn   

Alla är i alla fall för stunden i sina hytter men hur länge dom stannar där vet man aldrig.

Ha ha ja lite kul får man ju ha ibland så här på nattkröken   


Jaja inte nån bra sovning idag alls , kära grannarna håller på att borra bergvärme så man har ju hört en del donkande , knackande , brummande ja you name it! Så klockan 14 gav jag upp ett evigt snurrande i sängen och klev upp.

Magen och hjärnan skek....: KAAAAFFFFFEEEEE!!! Mmm så gott när man vaknar men ack så kallt det var ute - 15 då jag klev upp och sen har det bara sjunkit hela kvällen. När jag gick till jobbet visade termometern - 19.6 nu är den nere på -20.3 Brrr  


Nä nu blir det kaffe och kolla på robinsson en sväng innan vi lättar ankar.


Tjing Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards