billes-mamma

Alla inlägg under november 2010

Av Ulle - 12 november 2010 06:26

 Hmm klockan är halv 7 och jag har varit uppe i 2 och en halv timme   låter skruvat som f.. men eftersom jag hade en sovardag igår får jag surt tillbaka idag. Jo så illa är det , får sån fruktansvärd ischias värk i båda benen så fort jag ligger ner. Spelar ingen roll om jag provar rygg , mag eller sidläge gör bara svinigt ont. Går lite bättre att sitta men även då värker det fast betydligt mindre.


Det är inte ofta man sitter och väntar på att få riva ur sängen för tvätt den här tiden på morgonen , men hade gärna gjort det redan klockan 04 om det gått , men kan ju inte slänga älsklingen ur sängen bara för att jag vill ha nåt att göra.


Nu har jag druckit både te mot hostan och en och annan kopp gott morgonkaffe.

Låter som jag får sällskap av lilltrollet snart , snurrar på bra i sängen nu. OCH stackarn har fått hosta hör jag , bara hon slipper min hemska. hoppas hoppas.

Ska snart smyga ner och slå på tv:n hos sonen och fundera på om maken tänker behaga kliva upp idag , han fick sovmorgon idag eftersom han ska till kotknackarn kl 08 så inte väcker jag honom nu.


Idag ska en go arbetskamrat komma förbi , ska hjälpa henne med schemat. Hon kan själv det vet jag , men hon tycker det är skönt att ha nån att bolla funderingarna med. Så det blir lite kaffe och surr så klart oxå. Mysigt mysigt.


Godmorgon på er alla sömntutor   


Tjing Tjing!!!

Av Ulle - 11 november 2010 08:19

Ja så har man genomlidit ännu en natt med fruktansvärd hosta och nu har man även fått skallbank. Igår tog jag inte nån Cocillana heller för jag sover sååå konstigt när jag tar det  yr i bollen och nån sorts vakensömn eller nåt mysko , stackars mannen kan inte fått sova mycket känns det som.

Men det var kanske därför han sov över imorse när han inte hörde väckarklockan   Så att skjussa bille på dagis var bara glömma för hon vart tvärsur när han försökte väcka henne. Men som tur är har jag ju världens bästa   pappa/morfar , så han kom ner lite före innan han skulle skjussa sonen och skjussade upp bille på dagis.

Idag har hon Mulle-avslutning och då packas ryggsäcken med lite gott fika.

OCH jag kom ihåg det!!!! Härligt   


Nu har jag tagit en dos med Cocilana och känner det snurrar på , barnen på dagis och skola så jag intar sängen och hoppas på sömn ett tag.


Ha en bra dag


Tjingeling!!!

Av Ulle - 10 november 2010 10:49

En lättväckt prinsessa idag när jag sa att snön ligger vit ute.... Jippie en tjej studsade ur sängen   och jag hade feber , vilket är mindre kul.


Ja denna gång klarade jag mig inte från dom eleka bacillerna.....

Har så ont i lungorna efter denna fruktansvärda hosta som jag dragit på mig , men även träningvärk får man ju oxå   

Igår natt fick man kanske 1 timmes sömn så när jag kom från jobbet stupade jag i säng och sov till 19.30 Sen vart det 2 stora koppar med te och honung

Då hade älskade sonen krypit ner under täcket sitt oxå.

Men jag var uppe till kl 22 då jag kröp ner under täcket igen , men sömnen bryts ju hela tiden av hostan trots cocillanan.


Imorse gick det bra att väcka prinsen , tror till och med han år upp frukosten jag bar ner åt honom , fast han har nog varit vaken någon timme inatt för tv:n var på när jag kom ner.


Själv begav jag mig mot dagis med bille och sen till jobbet , morfar skjussade oss så vi slapp pölsa i djupsnön.


Vår sköterska fick lyssna på mina lungor när jag kom på jobbet , och det fanns lite rossel i vänstra lungan men ingen riktig lunginflammation ännu i alla fall.

men ju längre dagen gått så känner jag febern stiga och mattheten komma krypande så nu begav jag mig hem till sängen faktiskt.

Hoppas att det inte blir nå värre nu. Godnatt!


ha det gott alla


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 9 november 2010 05:17

Ja det är inte var dag man sitter nyduschad i soffan med en kopp kaffe den här tiden på morgonen....

Tidigt skulle jag upp fast kanske inte såååå tidigt. MEN kunde nog inte haft en sämre nattsömn. Hostat , yrat , hostat, svettats om vartannant så just nu känns det som om lungorna behöver vila ett tag faktiskt.

Tog ju cocillana mot hostan igår och jag blir så fruktansvärt konstig av den , men jag slapp ju hosta mellan 23-01 SEN var det kört.


Nu ska snart lilla trollet väckas och älsklingen kliva upp , först blåsa på barret och måla på ögonen lite , ska ju på utbildning en sväng på fm inne i stan å då skulle vi förstås äta lunch där.


Nä godmorgon på er sömntutor


Tjingeling!!!

Av Ulle - 8 november 2010 09:13

Ja så var skollovet över då , och det är inte kul. Åter till vardagens tjat på morgonen då.

Det tar tyvärr så mycket energi och ork av mig att den lilla får lida för det med bla. att hon inte fick med sig nåt fika till utflykten som var idag , eftersom mina tankar var på ett helt annat plan , att få sonen ur sängen   och det är inte det lättaste vill jag lova.


Söndagen var i alla fall solig och fin , rensade huset på kartonger , tidningar , glas , diverse möbler som Crille och Tony for iväg med på tippen.

Jag gjorde ett infall och städade Billes rum. Fint ett tag igen då innan nästa bomb faller därinne   

Till middag gjorde vi god hemmagjord pizza med massor av olika goda saker på.

Sen tv-tittning innan en ganska tidig kväll men med en natt med fruktansvärd hosta för min del. Tur att mannen hade öronproppar i   


Idag jobbar jag kvällen 14-20 ganska skön tid det.


Ja ja lite kaffe nu innan det görs nåt annat


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 6 november 2010 14:25

En solig och härlig höstdag vaknade man till idag.

Fikade lite frukost framför barn-tv med skruttan sen liten prommis runt byn i det vackra vädret.

Bille gick sen  till sin kompis och lekte , själv susade vi iväg på ica och inhandlade lite go´middag , kalvfilé vart det Mmm gott.

Tony hade tänkt köpa lite gott rött vin till MEN det är ju röd dag idag så det gick inte så bra men farmor delade med sig av en flaska till honom som tur var.


Var även till farmor och hämtade sängen som ska

 vara i gästrummet , den ska målas vit men det får nog bli till sommaren det.


Nä nu kom farmorn förbi....


Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 november 2010 15:42

Idag vaknade jag glad i alla fall   klockan 13 behagade slå upp mina blå.

Kommer ut till ett nystädat hem , och kaffet klart att drickas , kan man bli olycklig då??? Nääää så underbart att ha en man som bara är fantastisk i allt.

Hans förkylning håller i sig men har inte blivit sämre tack å lov.

Så nu har han även tapetserat klart i gästrummet , det var snyggt. Bara foder runt fönster , sen ska det möbleras.


Farmor var förbi med en täckjacka till Bille , hade fyndat en Everest på second hand , sen kom äldsta dottern förbi och ville ha ett litet pengabidrag , hon åker nämligen till Stockholm imorgonbitti på nån konsert med ett gäng kompisar.

Det gör dom rätt i   


Billes förkylning är oxå samma , en neländig hosta på kvällen har hon dock och igår även feber. Min bryter inte riktigt ut , bara finns där lite irreterande.   


Nu ska jag snart skjussa in sonen till sin plastsyrra i stan , han ska umgås med henne i helgen och gå på bio och mysa bara. Det var ett bra tag sen han träffade henne som dom får det kul.

Måste även in på Ica en gång till idag för jag glömde fiskfonden till laxen som älsklingen ska bjuda på till middag.

Sen blir det att kolla på Levande begravd med Beck ikväll som jag hyrt.

Soffmys med kärleken och lilla trollet med andra ord.


Ha det bäst!!!


Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 november 2010 07:13

Ja så har man gjort mina nätter nu för denna vecka , nästa vecka har jag dag- vecka å ska alltså leva på rätt sida dygnet. Alltid lika spännande att uppleva.

Jag hoppas för guds skull att jag vaknar på rätt sida och på ett betydligt bättre humör idag än vad jag gjorde igår. Men det återstår att se närmare 12-13 tiden.


Har önskat mig fisk till middag av älsklingen idag , så får väl se om det blir nån spännande gratäng kanske. Eller lax i ugn är inte heller så fel.


Nä nu ska jag invänta John Blund med sitt paraply jag.

Ha en trevlig Fredag alla ni


Tjing Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards