billes-mamma

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Ulle - 12 november 2010 09:32

Nu har jag fått riva ur allas sängar för renbäddning , kört 2 tvättmaskiner , skickat iväg en son på skolan och en make på jobbet. Trollet är ledig idag för dagis är stängt för planeringsdag.

Nu har vi precis byggt pärlplattor och strykit dessa , ska kanske ringa grannflickan åt bille så hon får leka lite , kanske gå u busa i snön. Och för min del blir till att samla ihop lite mer tvätt antar jag.


Hostan har börjat att ge med sig tror jag , kanske sovandet igår gjorde susen ändå trots ryggproblem idag.

Funderar hårt på om jag ska ta och bära upp sängen från källaren till Bille , hon har ju snart växt ur sin fina juniorsäng. Långskonken våran   


Men först lite kaffe


Tjingeling!!!

Av Ulle - 12 november 2010 06:26

 Hmm klockan är halv 7 och jag har varit uppe i 2 och en halv timme   låter skruvat som f.. men eftersom jag hade en sovardag igår får jag surt tillbaka idag. Jo så illa är det , får sån fruktansvärd ischias värk i båda benen så fort jag ligger ner. Spelar ingen roll om jag provar rygg , mag eller sidläge gör bara svinigt ont. Går lite bättre att sitta men även då värker det fast betydligt mindre.


Det är inte ofta man sitter och väntar på att få riva ur sängen för tvätt den här tiden på morgonen , men hade gärna gjort det redan klockan 04 om det gått , men kan ju inte slänga älsklingen ur sängen bara för att jag vill ha nåt att göra.


Nu har jag druckit både te mot hostan och en och annan kopp gott morgonkaffe.

Låter som jag får sällskap av lilltrollet snart , snurrar på bra i sängen nu. OCH stackarn har fått hosta hör jag , bara hon slipper min hemska. hoppas hoppas.

Ska snart smyga ner och slå på tv:n hos sonen och fundera på om maken tänker behaga kliva upp idag , han fick sovmorgon idag eftersom han ska till kotknackarn kl 08 så inte väcker jag honom nu.


Idag ska en go arbetskamrat komma förbi , ska hjälpa henne med schemat. Hon kan själv det vet jag , men hon tycker det är skönt att ha nån att bolla funderingarna med. Så det blir lite kaffe och surr så klart oxå. Mysigt mysigt.


Godmorgon på er alla sömntutor   


Tjing Tjing!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards