billes-mamma

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

ljuvliga dagar

Av Ulle - 21 juli 2010 18:32

Ja så var vi åter hemma i några dagar nu , har haft underbara dagar i stugan.

For dit i Fredags , hade kanonväder på kvällen. Lördagen var jättevarm , ingen sol men dock +28 grader i skuggan. Den dagen snickrade grabbarna på dasset så nu är inredningen klar i alla fall. vart superbra större och ljusare.

Bille och jag badade mest hela dagen. På em kom kära mor och far dit. Morfar och crille var ut och  fiskade en sväng med båten en stor abborre vart fångsten.

Sen var det dans och surr på altanen ända till klockan 03 och som vanligt tog jag mig ett sent nattdopp så klart.


Söndagen var inte lika varm men bille och morfar och crille var i vattnet när jag vaknade.

Senare på em efter lite grillad korv till lunch så begav sig dom hemöver.

Vi tog en fisketur hela familjen på kvällen i solskenet.

3 stora abborrar fick vi då , ja jag fick inget faktiskt. Bille surrade på men höll sig ändå lugn som tur var.

Väl hemma på altanen avnjöt vi dessa grillade aborrar , mycket gott.


Måndagen hände inte allt för mycket tror jag , bad bad bad , kan jag tänka mig.

På tisdagen var jag såååå loj , Tony bytte balkongdörren som legat och väntat i x antal år på det. Ulle lyckades med konsten att få den på foten så klart Aj! Aj!

Sen satt dom upp tältet som legat i boden för att se om det var mögligt eller inte. Och sanningen av det: Ja tyvärr det var det....

På kvällen tog grabbarna en fisketur igen åååå då var fiskelyckan stooor , Crille lyckades med konsten att ÄNTLIGEN få upp en Öring på nästan 2 kg.


Idag vaknade man av en ettrig fluga som klättrade på oss hela tiden.

Sen var det mest ihopplockning av allt man dragit fram innan bilen packades och vi styrde hemåt.


Ha det bäst


Tjingeling!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards