billes-mamma

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Ulle - 6 juli 2010 15:27

Idag är jag lite seeg kan jag lova , så sitter mest och fiffilurar och tänker på vad otroligt lyckligt lottad jag är   Vad otroligt mycket jag upplevt , sörjt men oxå åstadkommit i mitt vuxna liv.


Tänk för 10 år sen när jag och Crilles pappa separerade , en otroligt jobbig separation för jag knäckte den människa jag älskat i flera år så hårt som man egentligen inte får göra. Men efter 9 år utan ett enda gräl så var min ryggsäck föll i bitterhet som aldrig varit på tal. Så jag släppte en riktig bomb den dagen jag sa att jag ville att han skulle flytta. Saker som hänt 8 år tidigare på klockslaget kom på tal , mannen såg ut som en fågelholk och fattade inte ens hälften. Mycket tårar och förtvivlan , dels för min älskade son som bara ville att mamma och pappa skulle bo ihop så klart.


Men jag härdade ut i denna sorg och mötte mannen med stort M i mitt liv.

Sen rullade det på även med svackor där men problemen togs upp och löstes på en gång , ingen ryggsäck denna gång. Å ack så kär man kan vara vilket jag är än idag 10 år efteråt.

Vi köpte en sommarstuga eller ska jag säga ruckel som det egentligen var MEN ett underbart strandläge för ett fyndigt pris under 100 000 å vad får man för det idag....? Inte ens läget.

Men det började med ett hårt jobb , hästmyror som ville äta upp vårt paradis skulle motas , vi rev halva stugan för att sedan bygga upp den , tilläggsisolerade, spönade om hela stugan och satt in nya fönster på en och samma sommar. Tur att vänner och familj finns att tillgå som man kan låna nån helg då och då.


OCH samma sommar köpte vi oss ett hus med stort renoveringsbehov.... som vi målade om utvändigt innan inflyttning. Tapetserade om alla rum , målade taken och slipade golven.

Även här vart det stora grävningar och planering av tomten som till hälften blivit en skog    Tur man har en underbar familj som var med och jobbade hårt.

Badrummet fick vänta några år innan det gjordes om till tipptopp men allt går bara man vill. Nu är det bara köket kvar uppe sen hallen och tvättstugan i källaren.

Sommaren 2005 fick vi en trollunge    mitt i omdräneringstider ,  Sommaren 2008 gifte   vi oss fortfarande lika    kära som 2000

passade även på att totalrenovera utsidan på huset med början hösten 2008 , rev hela taket från skratch och byggde nytt , tilläggsisolerade , spönade om , målade, byggde ut vardagsrummet och en ny entré och bytte alla fönster så nu ser huset tipptopp ut. Underbara föräldrar och en kompis T var med och hjälpte till. Tack underbara ni   .

Försommaren 2008 hade vi även utgrävning och omplanering av tomten uppe i stugan och altanbygge 2009 bryggbygge. Tur man har en underbar överaktiv man som aldrig får nog   

Men idag står jag här..... Ett hus som nästintill är klart , ett paradis 3 meter från vattnet , en man jag älskar såååå högt , en underbar tonårsson , en trotsig tjurig 5-åring och en nästintill utflugen 18-åring (plastis) , Underbara föräldrar den bästaste svärmor man kan få och en högt älskad   syster.

Känner mig väldigt tillfreds med vad jag har i mitt liv och skulle inte vilja vara utan nåt i det.

En summering av dom sista 10 åren.... F.. vi har jobbat hårt och

gjort det bra   


Tjingeling!!!


Av Ulle - 6 juli 2010 04:39

Ja i massor kan jag lova.....

03.30 ca : Går en av mina rundor på hemmet.... Öppnar en dörr , det enda jag ser är VATTEN!!!!

Å hur mycket som helst på golvet , börjar försöka skrapa in det på toan men inser ganska snabbt att man bör nog vara 2 som skrapar. Nybyggt ja ganska men f.. så fel golven lutar ska ni veta för under sängen var det rena värnern.

Undsättning kommer men inte gick det så bra ändå..... genial idé   Jooo blöjor har bra uppsugningsförmåga , så man tog några av det största modellen så fick dom visa sin bästa sida: SUGA!!! Gick lite bättre då , men ca 1 timme höll vi på så nu är man lagomt svettig och vill absolut att inget händer under resterande timmar som är kvar.... Suck! Är det semester snart eller????

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards