billes-mamma

Alla inlägg under november 2008

Av Ulle - 27 november 2008 23:33

Nu är jag på jobbet... känns som jag nyss gick härifrån..

Men snart är klockan 12 då är det ju bara 7 timmar kvar :D

Potatisen är i alla fall gjord.... jag hatar det görat. Undra hur många ton

potatis man har skalat???

Tvättstugan håller på att svämma över så att göra har jag.

Hoppas ni alla får en god natt.

Du också min älskade man, jag vet att du läser här. ;P  hi! hi!

Av Ulle - 27 november 2008 17:38

Jo jag glömde ju säga att äntligen ringde läkaren i morse. Som tur var

innan jag hunnit lägga mig. Hon måste göra en till konisering. För att vara helt säker på att allt är borta. Tydligen var det svåranalyserat om allt var borta eller ej. Dom tyckte dom fortfarande såg nåt som inte var som det ska. Så nu är det bara vänta igen! Men denna gång på kallelse.

Man blir ju galen på detta väntande.


Har precis byggt pärlplattor med bille och mamman är ju ingen stjärna på det , sist vi gjorde strök jag på för lite så dom rasade isär. Så nu brände jag på.... alldeles för länge , vart väldigt smält pippi långstrump Ha ha :D.

Men bille tyckte hon var fin som tur va.

Sen var det läxläsning i engelska med crillan.


Inatt ska jag jobba igen,pust :( Men imorgonbitti gör jag helg.

Åh det känns underbart. Handlade hem lite gott inför helgens adventsstök

som glögg lite ostar och pepparkaksdeg så klart.


Ha de´

Av Ulle - 27 november 2008 15:01

Ja vakna tidigt? nä inte idag heller :(

Men när jag vaknade hade Tony plockat ihop och dammsugit det var så fint så.

En stund i alla fall , för nu gick han och hämta Bille på dagis så nu ska hon väl röja runt igen?? :D


Jag ska åka och handla lite mat ,det är ju tråkigt det men det är trevligt med en full kyl.

Tony har önskat sallad till middag. Nu är det dags för slanka linjen...

Må gott.

Av Ulle - 27 november 2008 05:41

Ja då har jag nedräkning mot ryggläget i sängen börjat. Om 1,5 timme får jag gå hem och sussa.


Skulle vilja vakna pigg och alert lite tidigare än vanligt men det är väl omöjligt. Vi får väl se.


Nu ska vi se när jag kommer hem om Bille är krasslig idag,hoppas inte hon skulle verkligen behöva gå på dagis och leka lite med några andra barn.


Ha en trevlig dag på jobbet alla , godnatt säger jag. 

Av Ulle - 26 november 2008 22:22

Ja då var man på jobbet igen då. Men det känns tungt, jag känner mig

så slut i hela kroppen.


Var på utvecklingssamtal på skolan idag, det gick bra. Sen vart det lite långdraget då, så jag och crille fick skynda hem och springa till kalaset

där gästerna precis satt sig till bords. Väldigt god mat bjöds det på men det är det alltid när kära syster bjuder.(du är en superkock syrran)


Sen ila hem igen för lillhöna skulle ju sova hon har fått en eländig hosta lillskruttan , undrar om hon fått samma som mig. Det är obra i så fall. 


Jag och crille tog en match i vändtia, jag förlorade.

Senvar det bara att promenera till jobbet.

Hoppas jag är piggare imorgon.


Sov gott alla ni som får!

Av Ulle - 26 november 2008 13:44

Idag har jag varit med crille till tandläkaren. Det gick superbra. inte ett hål ,förresten det har han aldrig haft. Bra tänder har han precis som mamma sin ;)


Sen for jag till en arbetskompis och drack lite kaffe och hade surrstund.

Har även varit ute en sväng med bille hon åkte lite pulka.


Ikväll är det kalas igen, nu är det syrrans dotter som fyller 15. Men mopeden får hon ta fram när det blir vår. Sen är det arbete inatt :(


Men snart är det helg och nu är det en ledig helg. skönt , Det blir städning och gramplockning av adventsstakar och dyl. + gardinbyten.

Ha en trevlig dag


Av Ulle - 25 november 2008 16:16

Ja lite nytta vart det även idag.

Billes rum vart städat men inga nya gardiner satt jag upp utan jag var och la undan ett par till panellängder som ska vara till ängelpanelerna hennes.


Nu har min kära man lagat lasagne. mums! Det är gott det.

Köpte glögg , pepparkakor och ädelost som vi ska mysa med ikväll framför tv:n.

Lite tjuvstart brukar annars vänta till 1:advent med att dricka glögg.

Nu ska jag gå och äta mat.

Tjing!

Av Ulle - 25 november 2008 12:36

En dag då jag är vansinnigt trött. Matt helt enkelt.

Tony är hemma och vilar idag.Dom hittade inget fel på hans hjärta ialla fall det var ju bra. Kanske därför jag är trött ,när jag ser honom ligga på soffan?


Måste städa Billes rum det ser ut som man sprängt en bomb där. Kanske jag ska byta gardiner där nu när det är 1:a advent till helgen. Så hon får det lite mysigt. Jaaa säger hon till förslaget. Nu fick hon med pappa till att bygga lego.

Nä dags att göra lite nytta...

Tjing

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards