billes-mamma

Alla inlägg under september 2010

Av Ulle - 17 september 2010 11:10

En skön dag ute trots att solen inte vill skina    fullt ut. Har i alla fall varit på en kort prommis med mor och bille runt byn bara.

Lite kaffe på altanen vart det oxå så klart.


Nu har bille gjort en massa kort som hon ska dela ut till sina kompisar.

Själv ska jag ta fram snabeldraken och suga sågspånet från altantrappsbygget som är överallt inne i huset  inte kul. Torka golvet skulle oxå behövas faktiskt.



Magen tycker att det är dags för lunchshake inom en snar tid för oj vilket liv han för just nu.

Billes lunch ska oxå fixas så klart , men hon är som vanligt inte speciellt hungrig tycker hon.

Skulle kanske börja fundera vad jag ska bjuda min älskade familj på för god fredagsmiddag idag.....   Taco eller lövbiff så blir ju sonen glad i alla fall.

Men får se om jag hittar på nåt annat kul och gott  


Nä nån nytta att göra nu då....


Tjing Tjing!!! 

Av Ulle - 17 september 2010 11:07

      

Av Ulle - 16 september 2010 21:45

 Hmm njuter i fulla drag ..... Nu är man lååångledig i hela 5 dagar , hur härligt är inte det..?    Jag har nu gjort 2 veckor med arbetspass på dagen. Men det har varit superkul att få umgås med goa arbetskamrater på rätt sida dygnet    , haft en superhelg på jobbet. Roande så in i vassen.

Idag hade jag turen att dom åt surströmming så jag fick smaka en liten rackare jag oxå , men min mage gick i protest ganska direkt. Hmm undra varför....?

Kanske för att man levt på soppa i en vecka är en orsak   hi hi


Gruvas lite för nattjobb just nu men bara man är åter är det som man aldrig varit borta från det.


Idag har det inte blitt mycket av det nyttiga förutom middag till la´familia sen slö slapp i soffan.

Älskade mannen jobbat på som vanligt med altantrappan , han är ju helt underbar   min kärlek.

Ikväll har vi myst på lite med grillad kyckling faktiskt , det gillar min älskade son   


Nu är det titta på tv innan sängen kallar, ny dag imorgon med Billemys.


Ha det


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 16 september 2010 06:30

Ja så har man tagit sig ur sängen i ottan igen , för andra dagen i rad.... wow! det hör inte till vanligheter. men idag kändes det seegt vill jag lova.

Fått mig en kopp kaffe , Tony for nyss iväg på jobbet men skulle lämna bille först på dagis.

Igår cyklade jag med henne men det var ingen stor hit på en trött liten tjej.

Så idag var det bilfärd med papps istället.


Idag har vi höstens första frostmorgon , vit gräsmatta och skrapa rutorna på bilen fick Tony göra. Brrr tycker till och med att det känns inne nu , dax att slå på värmen snart kanske   Usch nu ser jag elmätaren blinka   trist


Ska bli skönt idag klockan 16.15 när jag slutar för dagen , för då väntar 4 dagars ledigt , nästan 5 för jag jobbar tis , ons , tors natt till veckan.

Nu vänder vi på dygnet igen då   Ja det går nog det oxå.


Nä nu är det dags att dra sig mot jobbet

Ha en trevlig dag på er alla


Tjingeling!!!


Av Ulle - 14 september 2010 10:23

Tisdag idag.... Jobbar kvällen då , men en riktigt go´pass 15-20 så det är inget att gruva sig för   

Men trodde jag började 16 så jag tror jag ska fråga mor om hon kan hämta bille kl 15 eftersom jag började jobba då..... går säkert bra. Annars får hon följa med på jobbet en timme så får Tony hämta henne där. Brukar alltid ordna sig.


Har cyklat med bille till dagis , Crille åkt till skolan MED frukost i magen mot stor protest.

Har tagit mig en morgonpromenad i det underbara höstvädret med srålande    idag , känns att det var längesen jag gick i den takten , stramade i vaderna efter ett tag. Men släpper oxå efter viss tid   

Men nu är det på G igen så det är bara till att fortsätta.


Var in och köpte soppor/shakes igår så nu har man 2 veckor framför sig att traska bort ett antal kilon , helst 10 eller mer skulle vara trevligt.


Idag har jag inga speciella planer på någonting.... skulle ha behövt klippa gräsmattan , men jag vet inte om jag har så stor lust med det faktiskt.

Får se om jag gör det eller inte???

Men vad ska jag annars göra hela dan?    Jo slappa och slöa kanske.


Nä en kopp kaffe blir gott nu


Tjing Tjing!!!


Av Ulle - 13 september 2010 11:47

Ja en ledig Måndag är ganska skönt det oxå    

Tyvärr ingen sovmorgon eftersom det är både skola och dagis barnen ska upp till.

Lite slappa framför nyhetsmorgon med kaffe när jag cyklat med bille till dagis , sen röjdes det inne på Billes rum , tvättmaskinen startas , kära mor kom på kaffevisit. Hon och jag tog en promenad , det var skönt ute idag faktiskt. Sen lite mera kaffe så klart.

Men nu blir det en svampsoppa till lunch Mmm gott   ska det bli


Sen ska jag byta gardinerna i sovrummet som jag tänkte göra igår men inte orkade , ta fram snabeldraken för motion , plocka iordning i köket och fundera ut vad det ska bjudas på till middag idag. Har en gigantisk tvätthög som ska vikas på sängen som oxå ska göras   Boring!!!

Ikväll ska jag in och köpa med shakes och soppor som tagit slut.


Kl 15 ska bille hämtas igen så det är nog dags att sätta lite fart så jag hinner allt som ska göras.


Tjillevippen!!!

Av Ulle - 12 september 2010 13:21

Ja så har man gjort första timmarna på jobbet nu då , nu är det rast till 16 då det bllir dags att fara tillbaka igen och jobba till 21.

Men imorse var jag inte lika pigg som igår vill jag lova , sååå trött. Men det vart väl för sent igår innan jag kom i säng så det är ju själv förvållat.


Nu har mor varit hit på lite kaffe , och farmor har oxå kommit hit för lite kaffe   

Farmor försökte få med sig bille ut i skogen och plocka lite lingon men icke sa nicke , det ville hon inte.

Tony och pappa har farit upp till stugan och tagit upp båten , så dom är nog på väg hem nu.


Funderar på om jag ska byta gardiner i sovrummet nu när fönstren är putsade och rena   

Imorgon är det ledig dag så kanske jag ska göra det då , får se vad andan faller på.


Nä nu ska jag vila en stund innan det är jobbdax.


Tjingeling!!!

Av Ulle - 11 september 2010 16:38

Ja så har jag gjort min första Lördag på dagtid på jobbet , har haft det bra.  Jobbade ju med bästaste Ingela plingela    Har haft det så otroligt kul faktiskt , skrattat så tårarna sprutat rakt ut... det är ju trevligt det.


Var hem en sväng på lunchen.... å där var fönsterputsaren precis klar , å vad underbart med rena fönster igen OCH utan ränder som jag alltid får   

Sen vart det en tur till kvissle för att ta ut pengar åt sonen innan det var dags att åka tillbaka till jobbet.


När jag kom hem var kära far här med bille , Tony hade dragit iväg på en tur med 4-hjulingen med en kompis.

Stackars lillgumman fick äta middag själv idag för Crille har varit på stan idag med några kompisar och åt kebab där.

Nu har jag haft lite myspys alldeles allena.... tänt lite ljus eller lite ska man inte säga när det är ca 20 st   och myst framför tv-spelet och tv:n.


Mannen kom nyss in genom dörren , åh herregud vad svart han var i ansiktet såg ut som en sotare nästan. Så det vart en dusch pronto.


Crille kom hem en sväng , men drog iväg alldeles nyss för att träffa en tjej och några kompisar. Ja se tonåringar.


Nu blir det lite Lördagsmys med två 5-åringar som springer runt runt.

Ha en fortsatt trevlig kväll


Tjillevippen!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards