billes-mamma

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Mysdag

Av Ulle - 21 september 2010 23:15

Idag har jag och bille haft en mysig hemmadag   När man vaknade imorse smattrade regnet hårt på taket ,det är ganska mysigt att sitta inne och mysa då.

Väcker Crille som fick skjuss till skolan av bästaste morfarn , bille väckte jag oxå eftersom hon skulle i säng i tid ikväll. Tidig morgon imorgon 06.00


Hon kollade på barn-tv och jag slängde ihop en bulldeg    det var längesen jag bakade bullar nu faktiskt.

Hon byggde lego och pysslade på medans degen jäste men sen ville hon vara med att strö på kanel och socker , lägga fram bullformarna på plåtarna skötte hon finemang lilltrollet. Sen fick hon även lägga ner dom i formarna oxå.

Hon fick även äran att springa till mormor och låna kanel som jag glömde att köpa igår  

Men Goda vart dom! , och hon åt 3 stycken på en gång   sen vart dagens kvot nådd.


Sen byggde vi lego , spelade dataspel , hon tog en cykeltur när det slutade regna. Bara mös på hela dan.

Till middag bjöd jag kära familjen på köttfärslimpa , tony fick wookade grönsaker till men barnen fick ris.


En prommis efter middagen hann jag även med. Tony och barnen drog iväg en sväng och kollade på en skoter som kanske ska köpas in inför vintern , bara den andra blir såld så.

Jag passade då på att sätta mig framför datorn och försöka få till ett schema inför nästa period , å det var inte lätt vill jag lova   


Nu är jag på jobbet , dags för nattjobb en period nu igen , det ska nog gå bra men det har varit skönt att få ligga i sin säng på natten nu dom här veckorna som gått.


Har precis suttit och kollat in AMS och hittade mig ett lockande jobb jag ska söka , men måste göra det hemifrån eftersom min CV ligger ju på datorn hemma.

Så nu får man hålla tummar och tår igen. har faktiskt inte hört nåt från förra jobben så dom kan man lugnt räkna bort nu.


Nä en kopp kaffe blir gott nu

Sov så gott alla....


Tjillevippen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards