billes-mamma

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Ulle - 15 maj 2012 10:32

Åh nu vill jag ha SEMESTER i paradiset   vi var där i helgen , bara jag och Tony HUUUR mysigt som helst trots stormväder på Lördagen. Det blåste så hårt att jag fick se vinden fälla träd live , det kan jag kalla trädknak    dunder och brak vad det lät. Som tur var på andra sidan och inte vid vår stuga.

Men i stormens öga tjurade vi på att olja in bryggan som i år står alldeles rakt efter isgången så det är ju skönt.

Hittade lä i solen på altan på framsidan , skönt var det där i alla fall.


På Söndagen då det är hemfärd var det självklart bättre väder som alltid. Så det tog emot att packa och fara hemåt    Hemvägen plockade vi upp Crille som var hos sin flickvän för att susa vidare mot farmorn där Bille varit och middag väntades Tack kära svärmor   alltid lika gott.


Igår var det arbetsdag som vanligt   inte alls lika kul. Men det är tur man har underbara arbetskamrater som lyfter upp   Puss på er alla   


Idag var det APT mellan 10-15 men jag bojkottar det fram till klockan 13 då jag går på mitt skift , chefen hade satt in vikarier för alla utom oss som jobbar kvällen så då skiter jag i det , och dagordningen var sååå ointressant: Vad som händer inom kommunen .... hmm kan nog inte känna mig mer ointresserad. Nä går dit och lyssnar på slutet av mötet som heller inte lockar men det var obligatoriskt så det är bara bita ihop.


Har haft en effektiv fm: först väcka 2 små sen skjussa den ena på skolan , hem säga hej då åt den andra , ut på prommis med vovven , hem slänga i sig lite frukost. Nu har jag stekt köttfärsbiffar till middagen åt familjen och skalat potatisen som dom ska göra mos av , startat en tvättmaskin och diskmaskinen nu återstår bara att plocka ihop lite här hemma , kanske torka golven. Har ju en vovve som löper just nu.

Jaja ingen rast ingen ro


Ha det bäst på er


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards