billes-mamma

Alla inlägg under juli 2009

Av Ulle - 10 juli 2009 05:39

YES!!! Sista natten är nu snart gjord.... härligt värre.

Ja då var det bara 8 timmars arbete nästa vecka innan 4 veckors semester väntar :)

Nu väntar sängen därhemma , sen bär det nog av till stugan i alla fall ;)

Bille ska vara med mormor och morfar även idag bär jag sover :)


Så ha en trevlig dag i regnet alla ni :)

Av Ulle - 9 juli 2009 19:11

är det ute... :( blött , blött , blött och Kallt så in i norden.

Bille och jag sitter och kollar in semesterbilder och drömmer oss bort till värmen :)

Bille tycker vi kan åka redan imorgon ;) lillgumman.


Nä nu ska vi slå på en Asterixfilm och krypa upp i soffan under varsin filt och mysa :)

Invänta Tony som inte kommit hem från jobbet ännu :( Så vi möts väl i dörren han och jag ;)

Han gör kväll och jag går på skift... :( Vi får mysas i helgen istället ;)


Crille fick skjuss med en kompis pappa och det var ju tur eftersom Tony vart sååå sen :) annars hade han gått an nu den här tiden ;)


Ha en skön Torsdagkväll i regnet :) eller sol om ni har sån tur ;)

Av Ulle - 9 juli 2009 19:09

Bille och jag sitter och kollar på kort från turkiet. Och båda vill åka utomlands igen... snart :)

Av Ulle - 9 juli 2009 15:18

Ja man fick sova 5.5 timme idag i alla fall , sen var det bara till att slänga sig in i duschen . Sen låna mor och fars bil och rulla mot staden och sjukhuset för provtagning.... igen :(  Men det gick smidigt , fick parkering utanför entren , bra med tanke på detta regnande :(

Sen var det bara gå rakt in trots att jag var en kvart tidig. Så det gick ju fort.


Nu har jag precis hämtat hem bille som varit med mormor och morfar idag.

Snart dax att börja tänka på middagen : Idag blir det rotmos och fläskkorv Mmm det tycker jag är gott :) Men barnen får mos istället ;)


Inatt är det sista natten innan semestern , bara en kort dag och kortkväll kvar nästa vecka innan 4 veckors LEDIGT!!! Underbart ska jag erkänna.

Älsklingen han gör sin sista dag imorgon :)

Funderar på stugdax imorgon , men vädret ser mer lovande ut här hemma i helgen. Men vi vill ju dit :( Så får se hur det blir ;)


Efter maten ska jag skjussa Crille till sin pappa , han ska vara där i helgen och kommer upp till stugan på Söndag om vi är där vill säga :)


Nä spisen kallar.... :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 8 juli 2009 11:45

Ja då är det snart nedräkning inför semester :)

Jobbar 2 nätter den här veckan sen tis och fre nästa vecka kortpass. 8 timmar på 2 dar :) Sen är det semester Jippie!!!

Tony har nedräkning för han gör sina sista dar den här veckan :)


Nu ska jag försöka städa fram vårat hus..... Sen ska jag nog ta ett ryck i Billes rum för där der det ut som nån sprängt en bomb :(

Det är leksaker över HELA golvet... dom är superduktiga på att stöka ner men urusel på att plocka ihop.

Tvättmaskinen ska få snurra några varv idag.... Crille hade inga rena kläder påstod han ;)  Men det brukar bli så när han tror att hans golv fungerar som tvättkorg :(


Nä nu blir det till att börja nånstans :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 7 juli 2009 18:03

Ja då var man hemkommen efter en supertrevlig kväll och natt i stugan.

Började jobba hårt redan när jag kom upp på Söndagkväll :)

Fick sätta fast båten som stod och tokslog mot bryggan så träflisor lossnat ,

sen vart det gräsklpnning , tömmning av dasset , och städning av stugan :)

Var på alerten ända till kl 01.30


Sen fick jag ställa klockan på 7.45 för sotaren skulle komma.

Låg i soffan och kolla på morgon-tv och drack kaffe :) tog jag fram skurhinken.


Vid 13 kom första gästen , sen kom resten vid 14.30.  Då vart det drink och surr en stund innan det var dax för frågeslinga och tävlingsdax :)

Mycket skratt vill jag lova....

Sen vart det grillning och mat på altan.

Sen satt vi på altan och surra , sjöng singstar för glatta livet :)

Badade sent på natten eller tidigt på morgonen om man säger så ;)

Natt vart det kl 04.


Idag sov jag till 12 sen var det till att slänga sig i sjön så man vart lite piggare :)

Nu har Tony precis bjudit på mat.... pizza vart det idag ;) Mmm det var gott det.

Nu är det ryggläge på soffan en stund som gäller :)


Tjingeling!!!

Av Ulle - 5 juli 2009 14:40

Ja nu håller jag på att plocka ihop och packa inför resan till stugan där jag och mina underbara arbetskamrater ska lite kick off party inför vår semester :)

Har ordnat med lekar och andra kluriga grejer som ska roa oss vid eventuellt fulväder som dom lovat. Men även finväder så klart ;)


Måste ta en sväng på ICA men det gör jag när jag åker upp :)

Sen blir det till att jobba på när jag kommer upp , klippa gräset , tömma dasset , torka golven , ställla ordning för lekar , bädda alla sängar och dammsuga friggen :) Tur det finns vin på kylning där  redan för det kändes nästan som om jag kommer att bli svettig ;)


Nä packa mera ska jag nu


Tjingeling!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards