billes-mamma

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Ulle - 9 april 2012 14:23

Ja så var denna påsken över. Hade tänkt spendera den i stugan som andra år , men av väderleken att döma finns ingen tjusning förutom brasan då. -10 på lö natt skulle det vara så vi spenderade denna påsk på hemmaplan.

Jag har ju varit ledig To - Sö så ikväll ska jag göra ett kortpass på jobbet.


Torsdagen var lugn och fridfull , Bille var på skolan till 13 dom hade ju mimfestival så dom hade det mysigt.

Drack lite kaffe hos kära syster , handlade och dammsög precis som vanligt.


Fredagen var lite kylig inget kanonväder lite sol fick vi ju se men familjen var ju lediga tillsammans. Tony tog fram motorsågen och fällde ett träd på gården , mor och far var här och lämnade påskpresenter åt barnen så pappa hjälpte till att dra bort riset när Tony kapar. 

Var bjuden på påskmiddag hos syster , Gratulerade då Johanna som fyller 16 nu imorgon.

Hemmakväll i soffan för samtliga.


Lördagen var det härligt väder   strålande solsken. Ute aktiviteter på gården , Crille kapade grenar på ett träd , Tony krattade och det eldades i tunnan. Luktar riktigt vår när man eldar så här den här tiden. Bille hoppade studsmatta.

På em kom ett par goa vänner på middag. Grillade och njöt av umgänget , en massa dans och skratt innan vi kom på att klockan var 04 å kanske dags att dra täcket över huvudet.


Söndagen .... lagomt seg å trött. Farmor kom med påskägg åt barnen , åt middag med oss innan hon for hem.

Tony krachade i sängen 21.30 såååå trött , jag hade Bille till sällskap ända till 23.15 vi låg i soffan med varsitt täcke och kollade på En natt på museét smårolig film tycker jag.


Nu är det annandag påsk och helgen är snart över , som sagt är min över eftersom jag snart ska gå på jobbet jag.

Tony har farit upp till momma i Barsta idag , Bille får kanske vara hos mormor och morfar en stund OM dom är hemma när jag går på jobbet om Tony inte hunnit komma hem. Annars får hon följa mig på jobbet.

Vi var precis upp till lekparken jag och Bille MEN fy det är ingen värme alls ute Brrrrr vad jag frös   


Nä tror jag ger henne nudlar så hon får nåt i magen   lilltrollet mitt.


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards