billes-mamma

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

det är mycket nu

Av Ulle - 5 september 2012 09:11

Ja nu var det längesen jag ens var in här , har inte mått allt för bra en tid. Men som man säger saker och ting kommer ikapp en så småningom och för mig kom det med dunder och brak   som en blixt från klar himmel tappade jag fotfästet. Alla provtagningar , väntan på svar , nya smärtsamma provtagningar har nu satt sina spår , en jobbig vår med sonen i skolan som inte fick nån hjälp har säkert oxå spelat in i det hela.

Men hur som helst har jag varit sjukskriven i 3 veckor och på eget bevåg tagit kontakt med en kurator som jag går hos.

Sommaren som gått har inte varit nån solsommar men är det 6 sommardagar vi fick på hela sommaren tror jag.

Varit hemma och varit i paradiset har så klart varit ett ställe att spendera semestern på.

Bille fick sin första stora aborre på kastspö med haspelrulle   stolt tjej vill jag lova


 


Jag och Bille var på äventyrsparken en sensommardag



En bastu byggdes uppe i paradiset denna sommar .....


     


Pimpade dasset med en cool skylt


 


Allt varit bra däruppe tills helgen som gick , då man fick ett uppvaknande man sent kommer glömma.....  


 


Det här var vad som fanns kvar av bastun som precis blivit invigd 2 veckor före och fönstren putsades kvällen innan, när vi vaknade på Lö-morgon. Helt ofattbart och " precis" vad mitt psyke behöver just nu   eller inte.

Tycker sååå synd om maken som slitit som ett djur hela sommaren med denna pjäs som skulle berika hösten och vintern där uppe efter härliga skoterturer. Packade ihop och lämnade paradiset som just nu inte längre känns som paradiset.


Men som alla säger ..... VI lever och stugan står kvar det var BARA bastun som tur var. Ja att vi haft en sån regnig sommar räddade livet på oss i alla fall. För branden hade spridit sig i slänten mot stugan men det var som tur var blött och så regnade det , andra år har det alltid varit en slänt med torrgräs   å  då har det brunnit på bra.

Så även om sommaren varit kass är jag nog lite glad för det idag. 


Ja lilltroller har börjat 1:a klass iår , hon tycker det är så kul. Årets skolfoto taget och så här var hennes outfit den dagen :


 




Denna vecka har jag börjat jobba ..... går bra??? Nja känns inte riktigt så. Var till kuratorn igår och vi pratade om varför minnet mitt sviktar , då förklarade hon att min kropp och hjärna har ett sånt stresspåslag och larmvakt just nu så det är därför saker försvinner ur minnet. Tycker det är lite otäckt när jag måste dubbelkolla mig själv vid medicindelning tex. Men som hon sa åt mig: Ta en arbetsdag i taget och känn efter.


Idag är jag ledig å det känns SÅÅÅÅ skönt


Ha det bäst alla


Tjillevippen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards