billes-mamma

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

pension snart ... :)

Av Ulle - 27 oktober 2011 22:55

Så har tiden rusat iväg ännu en gång , i den här farten så får man snart gå i pension ju   

Vad har hänt , eller har det hänt nåt kul ....? Ja självklart har det det   Jag har ett lyckligt och rikt liv inte på pengar men av kärlek så klart.

Dagarna rullar på med väckning av trötta barn , vilket kanske inte är lika kul. Jobbar!!! , just nu trivs jag som fisken i vattnet på min nya avd allt känns toppen , aldrig motigt att gå på jobbet. Men tyvärr så har vissa saker en baksida: att inte jobba nätter längre ger ett STORT hål i plånboken tyvärr   


Valpkurs med hunden är lärorikt men den stackarn är fortfarande halt och inget svar av röntgen heller , stackars lilla gumman. Igår när vi gjorde det hon älskar mest , bollek och bus så vart hon så halt så halt.


Men i söndags fick hon träffa en av sina 7 syskon , en tik som hette Sally , dom var väldigt lika varandra förutom storleken då ... Nova är betydligt större och grövre. Sally vägde 24.5 kg Nova väger 31.5 kg   lillgumman Sally såg så näpen ut i jämförelse och tyvärr så tog vi inte ett kort. Men det blir förhoppningsvis fler träffar framöver.

Sallys Matte tyckte hon hade en stoor valp men inte nu längre. Dom lekte och busade jättemycket och ni kan ju förstå vem som gick ur bilen och visade vem som bestämmer ....


Nu har ännu en arbetsvecka gått men jag har helgen kvar att jobba tyvärr , hade varit ganska mysigt med lite långledigt över helgen annars. Men lille maken han har jour denna vecka , ända till på Må-morgon.

Idag var jag så duktig att jag gjorde bort helghandlingen så imorgon behöver jag BARA städa   

Pappa ska skjussa Bille på skolan imorgon .... han är ju bara bäst han.


Nu lite mys framför tv:n innan JB kallar med sitt sömnpulver.


Tjillevippen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards