billes-mamma

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Ulle - 19 oktober 2011 15:31

Oj vad längesen jag bloggade nu då ända sen den 6:e Oktober undra just vart tiden imellan tog vägen   Tycker inte det var sååå länge sen sist men men.

Vart ska jag då börja ..... Jo med den 7:e Oktober då vi hade kalas med världens bästa arbetskamrater och firade två kollegor en 40-åring och en (60-åring)   Nä 50 var det fick jag reda på då oj oj!!! tänk om man kunde vara tyst nån gång , men som tur var så tog hon inte illa vid för jag var väldigt sprallig när det flög ur mig. Självklart drack jag och Topsan Mintuu som är såååå gott men otroligt "farligt"   Men det var God mat , roliga lekar och så klart trevligt umgänge.


Lördagen var det inte mycket till nytta för min del ,Tony , Bille och Nova var i stugan och gjorde vinter denna helgen. Crille var hemma med mig.

Han och jag var på blå china och käkade god mat på kvällen , sen var han med kompisar och jag satt hemma själv och hade tråkigt. Men jag skulle ju upp och jobba tidigt på Söndagen.


Veckan efter det flöt väl på som vanligt med jobb , inget speciellt jag kan komma ihåg , Må valpkurs , Ons ridning för Bille.

Helgen lugn hemmahelg med familjen med höstpyssel ute på gården , svärmor var hit och fick på vinterdäcken. Isabelle gick och vart förkyld med halsont och en hemsk hosta lillstackarn så det vart ingen simskola för henne på Söndagen


Denna vecka började oxå som alltid jobb Mån -dag Valpkurs på kvällen där hon skötte sig superbra och visade verkligen sin bästa sida , duktig tjej.

På tisdagen jobbade jag oxå dag och sen på kvällen hoppade jag upp i sadeln på ridskolan för första gången på väldigt mååånga år. Å jisses vad ont i benen jag har nu men kul var det även om jag såg ut som en hösäck och var otroligt ringrostig   


Idag har jag vart ledig men då var det dags att åka till vetrinären med Nova för att röntga hennes vänstra tass som hon haltad på i 1.5 mån trots en omgång medicin. Tyvärr såg hon inget men skulle skicka bilderna till en ortoped för utlåtande. Så vi håller tummar och tår för nåt simpelt fel.

Nä nu dags att klä stumpan och åka till stallet för hennes tur att rida.


Ha det


Tjillevippen!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards