billes-mamma

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Bara myst och haft det gott.

Av Ulle - 12 september 2011 09:45

Ja så har ännu en helg rullat förbi , Haft en trevlig och mysig helg precis som det ska vara när man är ledig   

Fredagen vart det inte så mycket sömn efter nattjobbet sov mellan 9-12 sen Ica handling och hämtning av bille från skolan vid tre.

Inväntade Tonys bror från Ö-vik som skulle hälsa på en sväng. Vart en sen middag om jag säger så .... halv åtta innan magen vart mättad.

Mycket surr , musik och en sen natt så klart.


Lördagen var lite trög inte för att nån var dålig bara allmänt loj. Soffläge på fm och lite plockning på em.

Stora tjejen Angelica kom och åt middag med oss , Tacos vart valet idag Mmm gott och det var längesen vi åt det oxå.

Sen bakade jag , Angelica och Bille bullar på kvällen ca 150 st vart det.

Crille var ute med polare och åkte moppe så klart som vanligt.

Inte varje Lördagkväll jag får för mig att baka inte   men det var mysigt och annorlunda om inte annat.

Sen soffan och tv hela kvällen.


Söndagen bjöd på en tur till Birsta , handlade 600 värmeljus , kalsonger till Crille , godis och gott till Nova OCH så fick Bille leka på Drakborgen som hon tycker är sååå kul.

Sen Thaimat till middag som avslutning på en prefekt Söndag.

Kvällen spenderades i soffan och kolla på 9/11 som alla kanaler sände , svårt att fatta vilken katastof det vart när man sitter här hemma i trygga lilla Sverige. Och vilken eloge till alla räddningsarbetare som kämpade och vissa miste livet själv för att rädda andra. Man får sig en och annan tankeställare när man ser såna saker.


Nu har jag skickat iväg barnen på skolan , rivit ur sängar för tvätt , gått en prommis med Nova. Så nu ska vi åka och hälsa på hundvakten våran. Lite kaffe till mig och hundbus för Nova.


Ha en underbar höstdag för det ska jag ha   


Tjingeling!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulle - 3 augusti 2016 12:42

På altanen i paradiset i strålande solsken, bikini,korsord. Kan inte bli så mycket bättre :) Killarna fäller träd och bille surfar på telefonen, varvat med blåbärsplockning :) I sommar har vi verkligen fått njuta här, fått otroligt mycket gjort. ...

Av Ulle - 24 februari 2016 19:20


Så himla glad å stolt över Isabelle idag. Idag var det vägning och mätning för henne, -1,5kg och flera cm på alla ställen vi mätte ? Det gav henne en sporre att fortsätta tänka på att simma och tänka på vad hon äter. Och idag var det simning på sche...

Av Ulle - 23 februari 2016 19:53


Fått ett tips från en vän, så nu ska det bli till att rena levern :) ...

Av Ulle - 22 februari 2016 17:07


Efter arbetshelgen är jag helt klappslut som människa. Sovmorgon til 12 sen vidare till soffan för fortsättning att ligga ner. Fryser ända in i benmärgen nu så nu blir det bastuvärmen om ett tag. ...

Av Ulle - 18 februari 2016 17:49


Simning och bad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards