billes-mamma

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Ulle - 19 januari 2016 23:04

Sitter nu på jobbet igen, och karusellen har nu börjat snurra ....
nån ska på polisiär utryckning, en annan trodde hon skulle jobba nattskift, en tredje ville ha maaat! en fjärde trodde på lunch, och en femte och garanterat inte den sista letade sängen. Alla fick lite fika i magen så förhoppningsvis kommer snart JB flygande med sitt paraply och strör sömnpulver över dem ;)


Sov hyfsat idag, mellan 8.30-14.30 så 6 timmar ska jag inte klaga på. När jag bara jobbade natt för några år sen. Sov jag max 3 timmar på slutet, vilket vart ohållbart för kroppen.
Men trött å frusen som en gnu har jag varit sen jag vaknade.
Hade sån lyx så mannen fixade middagen idag.
Men nu är jag pigg å alert till klockan närmar sig 04-tiden skulle jag tro.
Det är en magisk trötthetstid det.

Nu en sväng till tvättstugan, sen kaffe framför tv:n en stund så länge lugnet hägrar.

Sov gott och dröm sött ni som får :)

Av Ulle - 19 januari 2016 00:11

Jo det är ju natt men inte alla har klurat ut det, vissa väntar på skjussen norrut, nån funderar på var man är, nån hör saker, nån kan bara helt enkelt inte somna. Lite varm mjölk med en skvätt honung och en smörgås gör oftast susen på det. Men oron över barnen, läget och ljuden hjälper oftast med en liten pratstund så brukar sängen vara lockande igen. Jag vill verkligen inte bli dement jag. Tänk att hela tiden aldrig riktigt veta är det dag eller natt. Oroa sig för barnen, som vissa av de är pensionärer själva snart, men det har jag glömt. Tro att man ska till skolan men åldern är på 80 ;) det kan inte vara lätt jämt.

Själv tänker jag, att om 7 timmar går jag hem och puffar kudden.

Hoppas ni sover gott och drömmer sött :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök och finn

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Skriv en hälsning... : )


Ovido - Quiz & Flashcards